Alla inlägg under december 2009

Av Milla - 30 december 2009 23:12

Har förberett lite av maten tills imorgon. har lite kvar att göra,men jag hoppas att det går rätt fort att göra och har jag tur får jag lite hjälp avmannen med det sista. Eller att han underhåller barnen så att jag inte blir störd och får fixa ifred, vilket är svårt när man är själv hemma.

Ska prova lite nya recept imorgon. Blir det gott, vilket jag hoppas ska jag kanske ta och skriva ner vad jag har lagat så att jag kan göra det flera gånger. Brukar vara dålig på att spara recepten.

Just nu önskar jag att jag hade tänt en brasa förut ikväll, men det blev aldrig av. Nu skulle det ha varit skönt att haft en,men det känns lite sent att stara en nu.


Jag är glad att jag har några dagar kvar med ledighet.Men visst ska det bli skönt att börja jobba igen också. Ja,jag är kanske lite konstig som tycker det,men jag gillar mitt jobb och det är rätt så skönt med rutiner. Det finns ju inga sådana när man är ledig så här länge. Ungarna är uppe länge, man kommer inte själv i säng i tid, slappar och slappar (vilket man kan behöva ibland) m.m


Satt idag och funderade på om jag skulle ta medmig Linn och gå till globen och kolla på Disney on ice. Vi var på det förra året,men jag vet inte om vi ska gå iår med. Det är inte så många dagar att heja på.Det skulle vara i helgen isåfall, sen börjar jag ju jobba och då är hon på fritid. Ska fundera lite tilloch kolla lite lätt med henne om hon vill.


Nu ska jag kolla lite på tv och surfa runt lite.

Kram på er alla!

Av Milla - 30 december 2009 14:52

ja, det får bli mitt nyårslöfte. Känner att jag skulle behöva träna lite mer. Men det kan lika gärna bli promenader som att jag går till gymet.Men jag måste komma igång med tränandet igen. igår och idag har jag använt mig att julklappen jag fick av Jocke. Jag fick 1kg vikter som man ska ha på vristeran så att det blir extra träning. Hade dom på mig när jag gick till affären och handlade. Kändes riktigt bra. Ska försöka ta lite längre promenad i  morgon. Kan vara skönt innan man sätter sig ner och svullar i sig massa nyårs mat. ska försöka ta promenader nu när jag är ledig.

Den 3/1 ska jag på spinningpass, då  kanske jag kommer att få lite mer tips och råd på övningar man kan göra hemma.

Annars har det inte varit så mycket som har hänt. Kollade lite npå hockey i natt. Det är himla kul att kolla på småkronorna,dom är duktiga. Nu spelar domimorgon igen,vet inteom jag kommer att kolla då,men man kan alltid ha tv:n på så att man hör om dommvinner eller ej,annars går det ju lika bra att ha radion på.

Ska försöka förbereda lite av maten vi ska ha imorgon. Vet fortfarande inte riktigt vad vi ska ha till efterrätt,men det löser sig.


Nu hoppas jag att det inte blir så mycket kallare ute. Nu kan det börja bli vår tycker jag. Skulle kännas fint att ha lite vårsol,sitta mot en husgavel med en kopp kaffe och känna solen värma i ansiktet. Inte helt fel,men det kommer att dröja.


Nej, ska ta och umgås lite med Linn nu när Mathias vilar.

Hörs senare.

Av Milla - 28 december 2009 23:58

Hua vilken kväll. Inget av barnen ville somna. Låg länge och läste för Mathias, men inte ville han somna inte. Linn och S lekte så bra inne på Linns rum att jag inte ville vara den elaka mamman som säger till när det är som roligast. Men när Jocke kom hem så satte han på Ice age för ungefär femtielfte gången ikväll så somnade dom så sött efter ca 15 min. Jag kollade in dit vid 23,45 tiden och då sov dom äntligen. Nu hoppas jag på en lugn natt.


Hej för ikväll

Av Milla - 28 december 2009 16:43

Nu återgår dagarna till att vara som vanligt igen, nästan. Har fortfarande ledigt denna vecka, men Jocke har börjat jobba igen. Barnen är även dom lediga den här veckan. mamma åkte hemidag. Skönt att ha haft hjälp av henne i 1 vecka.


Linn har en skolkompis här och dom leker som bara den. Hon bor alldeles här bredvid,så det ärbra. Hon ska sova över härinatt,men detkommer nog att gå bra. Jocke jobbar kväll, så det är bra att Linn har en kompis här,så slipper jag roa henne :)


Ja, det gick bra på bowlingen igår. Är jättenöjd med mitt resultat. Visst,man vill alltidprestera bättre och tänker, taänk om jag hade tagit den där spärren jag missade,men på det hela är jag jättenöjd. Nu är det bara att ladda batterierna till lag DM som jag ska spela den 5/1.


Ikväll blir det hemmagjord pizza, ska bli gott nu efter alljulmat som man tröttnat på.

Jag hoppas att alla har haft en bra jul.


Kram på er!


Av Milla - 27 december 2009 07:01

Ska snart åka iväg till Högsalen och spela bowling. Trodde att jag skulle kunna sova fram till kl:8,men det fick jag inte som ni märker. Vaknade kl 05,35 av att det var något som lät. trodde det var mathias som vaknat,men icke. Det var en grannkatt som kommit in och satt och åt av Nisses (våran katt) mat, vilket han inte uppskattade så värst mycket.Så han satt och väste,frästeoch jamade. Sen när jag var på väg att somna om kom Linn in till oss. Det var bara att gå ner och duscha och göra sig redo. När jag kom upp sov hon i min säng,så jag satte mig i soffan.

Nu ska jag snart ta lite frukost och försöka hitta min matchkjol som jag inte riktigt vet vart den ligger.

Får väl skriva ikväll och berätta hur det har gått för mig idag. Jag hoppas att det kan gå lite bättre än vad det har gjort på slutet.


Kram på er alla, ha en bra söndag.

Av Milla - 26 december 2009 22:13

idag har det inte varit så värst många knop här hemma. varit till ica för att handla lite, bakade en key lime paj. mat=rester. Rätt som det var så knackade detpådörren här hemma och där stod Linns en klasskompis som bor här bredvid och frågade om domskulle leka. Sagt och gjort. Dom drog iväg hem tillS,sen komdom tillbaka hit och fortsatteleken här ettag.

vi har spelat wii och bara varit. vilket har varit skönt det med.

Sitter just nu och kollar på jvm, det är ju inte så värst spännande. Just nu leder sverige med 10-1.

Jocke läser för Linn,jag fick mathias på min lott idag,det tog 5 min sen sov han som en klubbad säl :9

mamma sitter i soffan och sover,det blir vältill att väcka henne sen.

Imorgon ska jag spela bowling i Högdalen. stockholms mästerskap. Får se hur det går. Känner lite spelsug, det ska bli kul.

E, tack för att du litar på mig.

L förlåt att jag har varit dålig på att höra av mig.


Önska alla en god fortsättning.


Av Milla - 25 december 2009 10:39

Igår var det julafton,med allt vad det innebär. fick sovmorgon och sen vart det grötfrukost med skinksmörgår. Sen var det lite lugnt och stilla. när klockan närmade sig 14 fick barnen öppna sina julklappar. det var full utdelning av presenter. Sen bar det av till svärfarmed fruga föratt fortsätta julfirandet. Där blev det danskt julbord, vilket innebär anka och karre' och sen blev det risalamalta. när det hade sjunkit ner en stund var det dags för paketspel. Man lägger en massasmå paket på bordet och slår en tärning,närman får en 6:a så fårman ta ett paket. När alla paket är borta från bordet så vrider man upp en äggklocka så börjar man slå tärningen igen och närman får en 6:a den här gången fårman ta ett paket från någon annan. när äggklockan ringer så är spelet slut och då får man öppna de paketen man har kvar. riktigt roligt och trevligt.

Vi missade inte Kalle Anka, det kan man ju inte göra, det hör ju julen till. När klockan var strax efter 20 sårullade vi hemoch myste här hemma istället.


idag så skavigåutoch försöka göra en snögubbe nu när det är tösnö.

Sen blir det lite mer julmat och lite gott att dricka till.


hoppas att alla har haft en god jul.

Av Milla - 22 december 2009 23:17

Igår var vi först och handlade lite så att vi kan fixa lite julmat på bordet. Men det gick riktigt fort. Köpte även en madrass till mathias säng. Sen var det nästan bara hem och nvända innan vi skulle till hallen på personalfest. När vi är och handlar frågar jag Jocke om vi ska åka kommunalt eller ta bilen. Svaret blev" vi kan ta bilen in och lämna denoch ta buss eller taxi hem" jag sög ett tag ppå det svaret innan jag svarade, mitt svar blev" jag kör",så var det inget mer med det. Personalfesten var riktigt trevlig. Vi började med sumobrottning, sen blev det käka knäckebröd med kniv och gaffel på porslinstallrik,charader och sist bowling, vad annars, vi var ju i en bowlinghall. Men alla skulle spela med hallskor och hallboll. måste få skryta lite, men mitt lag vann hihi.

Skjutsade hem 2 st när det var slut. Vi var hemma strax efter 01. mathias sov i sitt nya rum för första natten, det gick super. Han kom in tilloss vid 8,30 tiden i morse.

Idag har vi stökat runt lite här hemma, sen var mamma och jag till Ica och handlade lite som fattades.Annars har vi inte gjort så mycket. Känns det som iallafall.

I morgon är det desto mer som ska göras. Men det kommer nog att bli bra.

Nu ska jag strax sjunga på refrängen.

Så det återstårväl bara att säga god natt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards