Alla inlägg under november 2008

Av Milla - 28 november 2008 22:25

Nu har jag hittat hit igen, det var ju ettag sedan.

Det har hänt endel i mitt alldagliga liv, sambon blivit gubbe ( enligt honom själv), mamma varit på besök, L fyllt 5 och snart klart vilka som tar över skolan.


Annars har det inte varit mycket.

Imorgon sista ligan innan jul. Skönt med uppehåll, det har varit olidligt svårt att få ihop lag, särskilt till reservlaget. Vi måste nog ha ett allvarligt snack om hur det ska vara i fortsättningen.


Nu ska jag ta och gå upp och vara trevlig.

Av Milla - 12 november 2008 23:03

Har inte varit inne och skrivit på några dagar, men det har inte varit mycket att skriva om.

Har kommit igång igen så smått med lite träning, måndags var det skridskoåkning i ca 2 tim, tisdag var det först gymet och sedan bowling idag var det städning och det är ju träning det med. Imorgon blir det nog inte så mycket, men på fredag kommer jag att ta en promenad innan jobbet och sen kommer mamma på eftermiddan.

Måste försöka städa klart imorgon, annars får man väl höra att det är stökigt när hon kommer. Sen imorgon kväll ska ja gjobba i hallen på en matbokning. Får se hur det går, men det ska nog gå bra.


Nu märker man att hösten har kommit med storm steg. Regn, regn och åter regn. Jag hatar hösten med allt regn. Visst kan en höstdag vara fin när det fortfarande finns färgglada löv kvar på träden och solen skiner, men det här jävla vädret som har varit nu blir man ju bra deppig av.


Skulle inte ha något emot att åka till varmare breddgrader.

Av Milla - 5 november 2008 11:14

Varför känns det som om allt blir mycket jobbigare när det fortare blir mörkt ute. Det är mörkt när man vaknar och det är mörkt nästan hela dagen. Min motivation till att göra skaer försvinner mycket fortare än när det är ljust och soligt. Visst kan en solig höstdag vara fin, men det fattas lite "jävlar annama" med att få saker gjorda när det är grått och trist. Jag skulle behöva komma igång och träna lite men jag har tappat sugen. Mina långpromenader blir inte av lika ofta. Jag måste verkligen ta mig i kragen nu.

Imorgon ska jag jobba några timmar och följa med på slöjden. Det ska bli kul.

Av Milla - 3 november 2008 22:30

Ikväll när jag stod och lagade mat kom katten in, han smög så fint in att jag inte hörde honom, annars brukar det låta lite om kattluckan. Han hoppade upp i soffan och precis när han skulle hoppa ner för att gå ner i källaren kolla J till på honom OCH där hänger en mus och dinglar.Fy fan va vidrigt. Nu kommer han in med djur i munnen var och varannan dag. Jag tycker att det är vedervärdigt. Gamla katten kom aldrig in med djur ( en och annan fästing med dom gick att plocka bort från honom). J fick iallafall tag på katten och bar honom till altan dörrn som jag fick öppna efter en viss tvekan av rädsla och slände ut både katt och mus, men musen fick han ta i svansen eftersom katten tappa taget om den. Sen låste vi kattluckan och katten fick komma in igen när vi såg att den inte hade något i munnen. Nu får han inte gå ut. Jag vet inte om jag vill ha honom inne när jag är själv hemma. JAG KAN INTE TA UT EN MUS om han komme in med en och jag är själv hemma.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards