Alla inlägg under april 2009

Av Milla - 30 april 2009 07:18

Nu har man börjat fatta och kan börja fatta att man är fru nu. Nu kan jag aldrig bli fröken igen. Hmmm, jag kan ju inte påstå att jag känner någon skillnad ;)


Idag måste jag ta mig till Häggvik och lämna tillbaka tårtställningen. Kan inte säga att jag ser fram emot det, kommer väl antagligen att hamna i bilköerna hem och så har man båda barnen med sig. Inte kul. Men jag vill gärna ha tillbaka mina pengar som man får lämna i depossition.


Ikväll kanske det blir grillat och sen lite gott att dricka, om barnen sen är pigga kanske vi knatar till brasan vid skolan och kollar.


Det kommer lite mer bilder senare.

Nu måste jag börja jobba.

Av Milla - 29 april 2009 22:55

Tack Nettan för hjälpen med fotograferingen. Många fina bilder fick vi. Här kommer 2 st.

Av Milla - 27 april 2009 23:03

Har haft lite mycke att stå i men nu är det tillbaka till den vanliga vardagen igen. Lördagen var det lite att stå i. Blev hämtad här hemma för att åka till Smedslätten  för att bli ompysslad innan jag skulle vara i kyrkan. Allt gick bra, fast vi blev lite sena. Men jag kom dit även om det var någon min sent :), Allt gick bra och ingen av oss sa fel, så nu sitter ringen på plats igen. Allt var helt perfekt. Vackert väder, alla (nästa) nära och kära var på plats, god mat och gott att dricka. Barnen skötte sig  helt suveränt. Har nog aldrig känt mig så vacker ( om man får säga så om sig själv). Jag tror inte att jag riktigt har smält alla intryck ännu, det kommer nog att ta några dagar att göra det.

Tacka alla som gjorde min/våran dagt oförglömlig.

Av Milla - 23 april 2009 23:53

Nu är det inte så lång tid kvar.


Idag träffade jag en ny elev som ska gå på skolan terminen ut. Han kom på besök med pappa. Jag är ju den som ska ha det mesta att göra med honom. Jag hoppas att det kommer att gå bra. Jag träffade dom efter slöjden. På slöjden började jag idag med att sy en vetekudde. Tyckte att jag skulle ha lite att göra. Jag hoppas att jag kommer att hinna göra klart den nu, när jag ska ha en elev på mitt ansvar. Men jag borde bli kvar.


Slutade lite tidigare idag. Sen blev det full fart hem för att sedean ta itu med lite av det som är kvar att fixa innan lördag. Nu börjar det att bli lite nervöst. Men det är väl så det ska vara.

Imorgon kommer det att vara full fart i några timmar.


Nu är det dag att krypa ner i sängen.

Av Milla - 22 april 2009 07:02

Idag var det inte så varmt när man skulle ta och åka till jobbet. Nu får det vara slut på det kalla vädret.

På jobbet flöt att på riktigt bra. Det var ettag sedan man hade så här många lektioner på en dag, men det var riktigt roligt. Alla skötte sig och jobbade på riktigt bra. Tur att bibliotikatien var här så man fick lite sällskap när det var fikarast.

Hade ett samtal med våran rektor om killen jag ska ta lite extra hand om dom här veckorna som är kvar. Det kan komma och bli lite att bita i. Tydligen har han väldigt mycket spring i benen och rätt så livlig fantasi.

Dom kommer och hälsar på imorgon.

Av Milla - 21 april 2009 22:39

Började jobba 1 tim tidigare idag, vi skulle på utflykt. Hela skolan skulle åka till Tom Tits. Har aldrig varit där förut, så det var kul. Vi hade tur, för det var knappt nå folk där alls, så dom fick både tid och utrymma att prova på alla saker. Funderar på om jag ska ta och åka dit med Linn någon gång.


Sitter och kollar på en ny säsong av Hells kitchen. Fan och ha Gordon som chef. Men han är kanske inte så i vanliga fall, det ska ju vara "bra" tv, annars kollar ju inte så många.


På torsdag kommer jag ev att få lite nya arbetsuppgifter, det skan kanske bli kul, men jag antar att jag inte kommer att få mer i lön. Men har jag tur kan det bli några kr till i plånboken.


Imorgon ska jag ha 3,4,5:an hela dagen, det ska bli kul. Lärarna är på föreläsning hela dagen. Dom vill att vi ska ha lite livskunskap. Det var ju ettag sedan jag hade det, men det kommer att gå bra. Hinner nog planera lite innan dom börjar eller på lunchen.


Idag fixade Jocke tvättmaskinen, skönt att kunna börja tvätta igen. Det har nästan gått 1 vecka sedan den gick sönder så det finns en hel del tvätt att ta reda på.



Av Milla - 20 april 2009 00:04

Resan till Tyresö var välo inte vad vi hade hoppats på, det gick inte så vidare bra. Resan över till Gotland var väldigt trevlig. Tack brudar! Matchen på Gotland kan vi glömma. Var vi ens där? Hemresan var lugn.

En i laget skrev på fb, att det var en teambuilding reas och jag tror att jag håller med. Vi hade ju inget att spela för, men jag hade förhoppning om att vi skulle vinna, men nu blev det ju inte så, men vi slutade ju 2 i serien.

Av Milla - 18 april 2009 10:18

Soflen sken i genom fönstret, soligt soligt.

Idag ska vi till Tyresö och spela sen direkt efter bär det av till Gotlandsbåten för säsongens sista liga och den spelar vi i morgon.

Jag ska ta och träffa Johanna då och prata om nästa lördag.

Läste på hennes blogg och där hade hon skrivit att hon var lite nervös, menm jag vet att det kommer att gå bra. Hon kommer att få träna lite med Ulrika innan.

Det ska bli kul att träffa hela den familjen igen, saknar dom jättemycket. Dom är supertrevliga och gulliga.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards