Alla inlägg under mars 2009

Av Milla - 31 mars 2009 21:27

Idag var det nästan vårvärme, synd att det var så blåsigt bara. Men nu känns det som om det går åt rätt håll faktiskt.

Har varit ute en hel del idag på jobbet. Sådana här dagar som kommer nu är man glad att man har ett jobb där man får vara ute en hel del.

Det var ovanligt många elever som var sjuka idag, så när jag gick hem så var det 3 barn kvar på fritids.

Jag fick med mig ett extra barn hem idag. Linn ville leka med E och det gick väl bra. Hon blev hämtad här strax före kl 19.

Sen var det bara att stoppa ner barnen i badet och efter det sov Mathias fint, strax efter att han hade fått på sig pyjamasen. Sen hade jag lite kvalitetstid med Linn i ca 30 min. Sen blev det kvällsläsning och efter ca 15 min sussade hon så sött. Nu har jag min egna tid innan jag ska hänga tvätt.


Imorgon har jag juniorträning igen, men det som känns skönt nu är att jag inte behöver fixa lag till helgen dom har ju spelat klart sina ligamatcher. Hurra!


Har kollat lite på jobb, men än så finns det inte så många jobb för mig att söka. Men dom borde väl komma ut snart. Det var kommun fullmäktige möte ikväll och då skulle skolan komma upp. Jag får väl höra imorgon av min arbetskollega vad dom kom fram till. Hon bor ju granne med en som sitter med i fullmäktige. Annars har hon väl lyssnat på radion.





Av Milla - 30 mars 2009 22:48

Pratade med min chef idag ang framtiden. Men när jag får vet hur det är med jobb får jag reda på i en annan framtid. Men när den är vet jag inte. Men det ser ut att lösa sig för Linn, mer exakt svar om det antar jag att jag får på torsdag.


Hade lovat att spela kopen idag. Det gick sådär. Dom 2 första serierna var okej, men i den sista var detlite motigt. Men men, det far kanske ett fall framåt.


Jocke har kvällsvecka så det kommer inte att bli någon träning för mig imorgon, men jag fick ju ett pass idag. Men jag skulle behöva träna mer. Men jag kan kanske hinna en annan dag.


Imorgon ska jag ta en raks promenad innan jag börjar jobba. Idag har jag varit lite trött men det blir väl lätt det när man har tappat en timme. Jag hoppas att det kommer att bli en god natts sömn. För det skulle jag behöva.

Av Milla - 29 mars 2009 17:31

Hatar bowling för tillfället. Kan inte fatta varför det ska gå så jävla dåligt när det går bra på uppvärmningen. Jag är glad att säsongen snart är över. Ångrar nästan att jag har lovat att jag ska spela korpen imorgon. Förhoppningsvis så kan det inte gå sämre än vad det gjorde idag. Gör det det så skiter jag i dom sista matcherna. Då har jag inget att tillföra laget så då är det bättre att ge någon annan en chans. Även om vi redan är klara så vill man ju spela bra och vinna dom som är kvar och spelar jag så här så blir jag bara en börda.

Av Milla - 28 mars 2009 08:31

Ska snart åka ner och heja på vårat reservlag, dom har sin sista liga för denna säsong. Det ska bli skönt. Jag slipper ett problem, att få ihop ett reservlag till ligorna. Det har varit lite jobbigt nu på slutet att få ihop spelare. Men som sagt var idag är det sista och laget är klart. Nu hoppas vi på att dom lyckas med riktigt bra spel och att dom kan knipa åtminnstone 1 poäng. Det är kanske lite för mycket begärt, men man kan aldrig veta. Det sista som ska lämna en är hoppet. Mister man hoppet mister man allt heter det ju ( tror jag att det heter)


Ikväll ska vi bort på middag. Vi hade en liten tävling när det var melodifestivalen och den familjen som förlorade skulle bjuda dom andra 2 familjerna på middag. Vi hade tur den här gången och förlorade inte. Ska bli skönt och slippa tänka på vad man ska laga för mat ikväll.



Av Milla - 26 mars 2009 22:45

Nu är det snart helg igen och vi har allt i våra egna händer på söndag. Spöar vi Ön så är det klart. Fan va skönt det skulle vara.

På lördag ska jag gå ner och heja fram vårat reserv lag, förhoppningsvis till första segern, men det känns som om det kan bli lite jobbigt, men man vet aldrig.


På torsdag ska jag på möte på skolan kl:19 ang skolan igen. Ska bli kul och höra vad dom har att säga den här gången. Det kommer att vara chefen för barn och uingdomsnämden som kommer.


Har kort dag imorgon skönt. Egentligen skulle jag stänga men jag stängde förra veckan istället.


Nu vill jag ha VÅR: Det behöver inte vara minus ute på morgonen när man ska till jobbet. Fan, nu är det ju snart april.


Nu ska jag hänga tvätt.

Av Milla - 25 mars 2009 22:27

Idag var det våfflor på förskolans älsta avd, där Linn går. Dropp in mellan kl:14,30-16,30. Kul att man jobbade och min kollega hade sem. Fixade så att det kom en vikarie i några timmar så att jag kunde gå över och ta en våffla med Linn, så att hon inte skulle vara det enda barnet som inte fick dit någon förälder+ att jag jobbar närmast, det hade ju varit lite pinsamt. Slänga i sig våfflan, pila över till jobbet igen, skicka hem vikarien, leka, leka, leka och sist men inte minst larma skolan och sen hämta barn. Köra till träningen, träna juniorerna, se till att barnen fick i sig något att äta, köra hem, handla en sallad på vägen hem, bära upp 1 barn först, sen det andra, byta blöja, fixa välling, lägga barn 1, äta lite mat, kolla tandborstning, läsa bok för barn 2,kolla mail och lite annat och nu SOVA. Natti natti

Av Milla - 24 mars 2009 22:02

Det gick bra att ha klasserna, hade dom själv de sista 2 timmarna, men det gick som på räls.

Farfar kom och hämtade barnen vid dagis efter att han varit och spelat bowling. Så dom kom ifrån lite tidigare, vilket var skönt för dom. Kl:16 var det dags för APT vid Ekebyhovsskolan. Hade en liten förhoppning om att vi skulle få lite info ang framtiden, hur den ser ut för skolan, för personalen och hur dom ska få plats med alla 6 åringare. Men det kom inte ens ett litet pip om det. Men egentligen är jag inte förvånad. Inte ens våran chef var där och hennes chef (som knappt vet att vi existerar, men vet vad vi heter) sa som vanligt inget till oss. Ibland undrar jag om dom inte skiter helt i hur det går både för skolan och oss personal. Jag hade lite högre tankar om dom, men nu har jag börjat ge upp.


Det blev alltså ingen träning i kväll, hoppas kunna rulla några klot imorgon innan juniorträningen, men det beror på om Jocke hinner hämta barnen, annars går det ju inte.


Nu tänker jag krypa ner i ett varmt bad och sen sov. Känns som om jag skulle behöva det.

Av Milla - 23 mars 2009 22:00

Så var måndagen snart till sitt slut. Men vart tog helgen vägen? Den kom och sen var den försvunnen. Inte ens lite vin blev det, hmmmm.


Allt gick som vanligt på jobbet. Imorgon ska jag och J ha klass 3-5 hela dagen. Men det kommer att gå bra. Inte så stora problem ( hoppas jag)

Efter jobbet så har vi apt, inte kul, men kanske kan vi få lite info om skolan. Just nu känns det som om det inte händer så mycket. Men jag tror inte vi kommer att få så många svar i morgon heller. Det känns mer som " Den som lever få se"

Kommer inte att hinna ner på träningen, måste hämta barnen hos farfar eftersom Jocke jobbar med ett data jobb. Men jag ska försöka åka ner på torsdag och träna. Har jag tur så kommer han hem skaplig tid på onsdag, då hinner jag kanske inna juniorernas träning.


Och i morse när jag vaknade, VA FAN var det på backen? Jag som trodde att våren stod runt hörnet, men inte då. Nu får det här äckelvädret försvinna. Jag vill ha vår och det nu. Lera,vatten,snö mer lera och mer snö, skitigt överallt, kläder, skor, bilen jag har fått nog.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards