Alla inlägg under augusti 2008

Av Milla - 30 augusti 2008 23:09

Idag var dagen D för loppis på Brommaplan. Det var faktiskt riktigt roligt. Vi han knappt börja ställa upp prylarna innan folk var där och drog i sakerna. Men vi skulle ha haft mer grejer. Nu började det sina rätt så tidigt. Men vi fick iallafall en bra vinst. Mycket bättre än när vi har sålt bröd. Sen var det inte lika jobbigt. Man har ofta en massa saker som ligger och skräpar och som man inte använder.Men nu är det borta, nu är det bara att börja spara igen.


Annars har det inte hänt något kul som jag kan skriva om. Inte något tråkigt för den delen heller.

Av Milla - 28 augusti 2008 22:09

Var in till The City idag med S, hon hade ju hängt undan en tröja till L som vi skulle hämta. Först hämtade vi tröja och sen gick vi vidare, då hittade vi en varsin ny väska för 99:-, den kunde man ju inte hoppa över att köpa. Sen knatade vi vidare till Ginat, där hittade jag en lång kofta som jag vart helt såld på, så jag fick ju lov att köpa den. Jag hade inte alls tänkt handla idag, men nu blev det så i allafall. Nu får det dröja ettag innan jag går och handlar med S igen. Jag vet inte, men hon verkar ha en förmåga att få folk att handla saker fast dom inte ska. Hmmm inte bra, men jag är nöjd med mina köp idag.( Tur är väl det)


M hade tid hos läkaren för 10 mån kontroll, den var över på 2 röda och allt var bara bra. Sen hämtade vi L på dagis och åkte till hallen, L spelade 3 serier. S kom dit med D och R, sen hade dom 3 springtävling i gången, så det var en trött L som jag fick med mig hem. M har inte heller sovit så mycket idag, så båda barnen somnade tidigt. Skönt att ha lite stunder för oss själva.

Imorgon ska jag städa, baka bullar och göra pizza. J ska vara på jobbet hela dagen och en del på kvällen. Lite småtrevligheter med jobbet och extrapersonalen. Dom ska först sitta och gagga och sen käka. Jag kunde inte vara med eftersom vi inte  har någon barnvakt. Men jag och barnen ska ha lite småmysigt hemma istället.


Hade tänkt gå på invigning ikväll, men M skulle inte gå och jag ville inte åka själv. Men jag kan kanske gå med henne en annan gång, hon skulle iväg i jobbsyfte till en annan invigning.


Nu ska jag ta en dusch och läsa lite i mon bok, jag har inte kommit in i den riktigt ännu. Vi får väl se om den är något att läsa.

Av Milla - 27 augusti 2008 23:38

Babysim i morse, det gick galant. Barna fick pröva "boyfriend". Jag minns när vi skulle göra det på L så ville hon inte så gärna ha den på sig,  men med M gick det riktigt bra. Han är lite snorig, men det verkade inte besvära honom nämnvärt. Sen blev det en sväng till Vällingby. L och J har tappat bort en tröja som L bara hade använt 2 gånger Skulle kolla om jag hittade en ny lika dan, men det fanns ingen i hennes storlek, så det fick bli lite andra saker istället. Men när jag precis satt mig i bilen och skulle åka ringde S och sa att dom hade där hon var. Nu funkade inte hennes kort, men hon hngde undan den, så vi åker in till City imorgon och handlar den.


Juniorträning idag och dom var 14st. Kanonkul, hoppas att de flesta fortsätter. På lördag ska vi ha loppmarknad vid Brommaplan. Det är med blandade känslor jag kommer att ställa mig där. Jag vill att vi ska få in pengar till klubben, men jag tycker att det är lite pinsamt att stå där. Men jag hoppas att det kommer att bli enhel del pengar.


Har försökt att få ihop lag till ligamatcherna nästa lördag, det är nästan klart.


Nu är det dags att sova. Natti natti!

Av Milla - 26 augusti 2008 22:55

Har det hänt något speciellt idag? Nej, det kan jag inte påstå. Dagen har varit som vilken annan dag som helst. Det har inte hänt så mycket roligt. När jag hade lämnat L på dagis, så tog jag och gick en raks promenad på 1,7km. Det var skönt, bra musik i öronen gjorde att det flöt på bra. Strax innan vi skulle gå och äta, så kom A på att vi skulle behöva röra lite på oss, så då blev det ett varv till av Hvilan innan vi gick till maten. Sen har jag lekt,lekt och lekt. Jag har nog inte sprungit så mycket på jobbet på länge. Men det var kul och barna gillade det skarpt och det är det som är huvudsaken. Sen var det bowlingträning och det gick bra. Nu är jag nyduschad och ska krypa ner i bädden.

Det var nog allt för idag.

Av Milla - 25 augusti 2008 22:57

Jaha, så har det varit derby på Råsunda och vad hände? Jo, nya skandaler, men man hade ju inte räknat med så mycket annat. Jag tycker att det är stor jävla synd och skam att det ska behöva bli så här jämt. Jag skulle inte låta mina barn om dom var tonåringar att få gå på derbyn. Fel plats vid fel tillfälle kan vara slutet för en person, helt sjukt. Det ska vara kul att kolla på fotboll. Men pajasdomaren var ju inte så skarpsynt när han dömde straff, jag kan förstå att man blir förbannad, fast dom agerade fel ( Klacken alltså) Men om jag nu ska avsluta den här delen så är jag jävligt gald arr "Sulan" äntligen har fått nätat.:)

Imorgon ska jag träna, jag hoppas att det kommer att funka, har lite ont i foten idag, men det är ingen fara.Det ska bli kul att se hur många det är som kommer att komma ner på träningen.


Idag visade jag J en brudklänning jag hade sett, han tyckte att den var fin, det känns så overkligt att jag ska kolla på sånt. Hmmmm. Jag får väl höra av mig dit och kolla lite mer om det finns någon annan, jag kommer kanske att se ut som ett jävla "miffo" i den.


Nu ska jag ta och träna magmusklerna lite innan jag kryper ner i sängen för natten.



Av Milla - 24 augusti 2008 22:32

Då var den här helgen över, fan vad helgerna går fort.

Igår var det tags för lite taco, det var ettag sedan. Idag skulle vi kolla på kjolar till bowlinglaget, vi kan ju försöka med enhetlig klädsel, men det var inte så lätt, men jag jobbar vidare på det, men jag får lite hjälp av J också. Än har vi inte gett upp om att få tag på en schysst kjol. Skam den som ger sig, nu har vi slängt ut lite krokar här och där om hjälp man kan ju alltid hoppas att någon fastnar på kroken.


Imorgon tänkte jag FÖRSÖKA att börja ett sundare liv, inte banta direkt, men tänka på vad man stoppar i sig och försöka träna lite här hemma. Det skulle ju inte vara helt fel att få bort badringarna kring midjan så att man vet att man har en midja. Det kommer nog inte att bli så lätt, men jag har gett mig fan på att jag ska klara av det, kan andra kan jag. et är ju lite sporrande att vi har tävlingen på jobbet om att gå så mycket som möjligt.


Det har blivit lite strul med dom nya banorna i hallen, hoppas att dom kommer till nästa vecka så allt funkar och är klart tills vi ska spela första ligamatcherna. Båda lagen börjar ju med hemmamatch.


Nu har C flyttat till London och börjat jobba för Gordon, jag håller tummarna att det går bra för honom. Vet inte om jag skulle palla att jobba för honom, men han är kanske en annan person då än det man ser på tv när dom visar "Hells kitchen". Hoppas kan man ju alltid, annars fattar jag inte att man står ut. Men det är säkert en erfarenhet.

Av Milla - 21 augusti 2008 23:47

Idag tog jag mig i kragen och gick min vanliga promenad med vagnen. Det var ettag sedan jag gjorde det, men nu har jag bestämt mig för att ta mig i kragen och komma igång. Jag vill tappa lite runt min mage, det blir ju inte lättare ju äldre man blir, men jag ska nu göra ett tappert försök. Vi håller på med en stegtävling på jobbet, vi är indelade 6 och 6 i varje grupp. Idag blev det 17327 steg innan jag tog av den, vi ska hålla på i 10 v tror jag. Jag vet inte vad priset är till det segrande laget, men det är iallafall en sporre, så nu jävlar ska jag/vi vinna.


Tränade lite bowling också, det gick sådär.


Imorgon är det 40års fest, men jag tror att jag ska erbjuda mig att vara chafför. Det känns som om jag kan vara det eftersom det ör J:s kompis från förr som fyller eller har fyllt. Jag tror att jag har träffat honom kanske 3 gånger. Men det kan nog bli trevligt.

Av Milla - 20 augusti 2008 22:01

Idag var det dags för alla barnen att börja skolan igen, så nu kommer det att vara full fart på fritids hela dagarna. Jag hade ju ledig dag idag, men när jag hade varit och lämnat L på dagis så gick jag över och hälsade på föräldrar till våra nya 6 åringar som jag inte hade träffat. Det kändes bra, eftersom det är jag som stänger på fredag så är det ju bra att man har hälsat på alla. Nu börjar allvaret.


Hade junior träning idag, det var många nya och gamla spelare som dök upp. Kul, nu hoppas jag att det kommer flera till nästa träning som är om 2 veckor idag.


Idag började även M på babysim för 3:dje gången, men nu är det sista kursen vi tar. Han var lika glad som vanligt att få komma ner i vattnet. Jag hoppas att det blir en god nattsömn för honom inatt, det kan han behöva efter den här dagen.


J var borta på datajobb igår kväll. Han är borta på ett annant ikväll, han skulle inte bli sen, men ännu har jag inte sett skymten av honom här hemma, jag hoppas att han kommer snart. Vi har inte tillbringadt någon kväll tillsammans ännu sedan i fredags förra veckan. Det skulle vara skönt att få vara tillsammans lite någon kväll. Imorgon kanske, men jag vet inte om jag vågar hoppas på det. Men kanske.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards