Alla inlägg under oktober 2008

Av Milla - 31 oktober 2008 22:51

Fick en förfrågan eller vad jag ska kalla det för om att jag skulle skriva 7 saker om mig själv som ingen visste om mig och sedan skulle jag länka det vidare till 7st, men jag har inga att länka det till, men jag kan skriva 7 saker om mig som jag tror att det är ingen som vet.

1. Jag skulle vilja jobba som socionom

2. Mitt dröm resemål är Australen

3. Jag hatar allt som slingrar sig på marken

4. Har drömt några drömmar som sedan har hänt någon dag senare

5. Hatar sylta, makrill,abborre,salt sill och lever

6. Skulle vilja åka och hälsa på familjen i USA igen

7. Älskar min morbror som en bror


Så det var 7 saker om mig, några saker vissa inte visst om mig kanske.


Imorgon ska jag fortsätta min stor städning, sen ska jag slappa när det är klart.

Idag var jag och köpte vinterdäck till bilen. Det blev ett hål i in plånbok, men det var ett nödvändigt hål.

Vem vet när vintern kommer hit. I min gamla hemstad har det snöat hela dagen.

Av Milla - 29 oktober 2008 22:27

Nyss hemkommen med ett leende på läpparen, det kan vara av både kyla och glädje. Tog med en vän och kollade på Hammarby-Halmstad. Jag kan erkänna att resultatet inte var riktigt rättvist, men vi  tackar och är glada för alla poäng. Men leendet är MEST av glädje.

Fick lov att ta med mig M till jobbet och jobba några timmar idag. Det blev hela 5 tim och 15 min så nu kan jag vara hemma på fredag med gott samvete.

Nu ska jag vara lite social med sambon :)

Av Milla - 28 oktober 2008 23:03

Idag före bowlingen hade vi besök från SISU och dom pratade om mental träning i ca 1½ tim. Det var verkligen något jag behövde. Nu ska jag försöka tänka på det som dom sa. Jag har iochförsig inte analyserat träningen som var ikväll, men jag får väl göra det när jag går och lägger mig.

Imorgon ska jag först till jobbet en snabbis och sedan hem. Vi har ju junior träning imorgon, men den får J ta hand om, för jag fick Å:s biljetter till matchen imorgon så jag ska kolla fotboll. Det ska bli kul, det var ju etttag sedan jag var och kollade, men det gäller nog att klä sig varmt.

Idag när jag skulle åka från träningen så fick jag skrapa rutan HUA. Nu är det kallt ute.

Av Milla - 25 oktober 2008 21:22

L var lite rastlös här hemma, så vi packade in oss i bilen och begav oss rätt så tidigt till hallen. Vi skulle ju möta Ön idag och dom har en bra placering i tabellen. Jag tror att vi alla var taggade till tusen. Vi hade en snabb samling i klubbrummet innan vi gick ut och spelade. Efter första stod det 4-1 till oss stod det 9-1, wow det hade jag inte räknat med. Jag klev av efter 2 serier, fick inte mitt spärrspel att funka. ( Det har inte stämt alls sista tiden, första slaget fungerar, men inte att spärra.) Sen gick jag och hejade på de andra. Jag ska egentligen inte prata över huvut taget, men det är svårt att låta bli. Nu är jag snart inne på tredje veckan med rösten, men på måndag får jag väl ta och skriva lappar åt barnen när jag vill något. Det var det rådet jag fick av en sköterska. Då är det ju höstlov och vi har inte så mycket med barn.


På torsdag ska Stina, Petra och jag spela råsunda. Jag hoppas att det går bättrre då, annars vet jag inte vad jag ska göra. Jag tycker inte att det är så kul med bowling just nu, men det kanske blir bättre.

Idag så pratade vi om matcherna i Hudik och Söderhamn. Ann skulle inte sova över utan åka tidigt på morgonen, jag tror att jag åker med henne, då kan jag fira J lite på fredan, han fyller ju iallafall 40 då.


Nu ska jag ta och tappa upp ett bad och tända några ljus och drömma mig bort ett tag.

Av Milla - 24 oktober 2008 22:10

Idag var det först kladdmuffins bak och sedan till hallen för fika och hämta bilbarnstol. Efter det till dagis och hämtaa en kompis till L. Sen var det rullrulle i ca 3½ tim, studsmatta, riva rummet, bad i badkaret och sist men inte minst försöka hoppa genom golvet i Ls rum.

Det var rått så skönt när kl blev 17 så jag kunde skjussa hem vännen. Hon är jätte gullig och dom hade kul, men det blir lite mer liv och rörelse.


Sen ikväll har jag bokat tid för tävling på torsdag, Råsunda, men det blev ett avhopp på en spelare, så nu jobbar jag förfullt på att hitta en tredje spelare. Är det inte till att få ihop lag till liga så är det något annat känns det som. Men det ska nog lösa sig.


J håller på att natta L, M sover sött, sen ska vi kolla på en film. Har ingen susning om vad det är, men det blir nog bra.


Jag vill ha en vinst imorgon mot Ön, det är mycket roligare än en förlust, det är bara att hoppas att alla är taggade och att Ön inte är det.

Av Milla - 21 oktober 2008 22:39

Idag är det den stora dagen för M, han blir 1 år idag. Han har blivit firad av familjen och farfar har varit här, så nu sussar han gott i sängen. Det är ju jobbigt att fylla år :)


Idag hade vi drop in fika på fritids, barna ha ju bakat och till det hade vi saft eller kaffe. Det kom fler än vi hade väntat oss. Det sa bara pank så var nästan allt fikabröd slut. Det var kul att det var så bra uppslutning. Det blev lite pengar som vi kan ha lite kul för på loven. Vi tog 20 kr för kaffe och 1 muffins och 5 småkakor och 10 kr för saft med 1 muffins och 5 småkakor. ( Sen att inte alla kan läsa skylten som var skriven där man la pengarna är ju lite tråkigt, nu syftar jag inte på barnen) Vi fick iallafall inen hel del pengar, 810kr blev det. Kanonbra.


Nu har jag obbat klart för den här veckan. Imorgon ska M till bvc för 1 års kontroll. Sen vet jag inte vad jag ska göra resten av dagen, men jag skulle behöva träna lite inför på lördag, så det blirnog lite träning. Ska försöka träna lite på torsdag också. Tycker inte att det har gått så bra nu på slutet.

Av Milla - 20 oktober 2008 22:32

Har nyss tittat på derbyt på tv och ÄNTLIGEN så kom det en seger igen. Imorgon kommer jag att må bra, dels för att Bajen äntligen vann igen och dels för att jag inte så matchen live på Råsunda. FAn va rädd jag skulle ha varit när jag skulle  ha tagit mig hem. Hur kommer det att se ut om ca 10 år när det är derbyn och sånt när dom nu börjar slåss kvällen före?


Idag var jag själv på fritids igen, e hade semester och imorgon har vi drop in fika. Bakade det sista idag till fikat. Hoppas att det kommer lite folk och att fika brödet räcker.


Imorgon är det träning igen, men jag vet inte om jag kommer att gå. M fyller ju 1 år imorgon. Jag kan ju alltid träna på ons eller tors eftersom jag är ledig då.


Rösten börjar koma tillbaka så smått, inatt kanske jag inte får några attacker alls, det är bara att hoppas.

Av Milla - 18 oktober 2008 18:01

Vi spelade ligamatch mot Agda idag och vi fick 10-10. Bra med poäng men det känns lite som en förlust. Men,men 1 poäng är bättre än ingen.

Det som var kul i hallen idag var att Åkeshov vann ochh att R fick slå en 300 serie. Jättekul för honom tycker jag.


J är och kollar på gardell ikväll så jag och L ska käka tacos, M får väl äta lite majs, det gillar han.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards