Alla inlägg under juni 2009

Av Milla - 25 juni 2009 21:46

jobbar jag bara halva dan, sen blir det hem, slänga sig i duschen och efter det bär det av till Turkiet i 1 vecka. Skönt skönt. Har semester i 5 v sen jobbar jag en och efter det ledig i 4 dagar. Men då kommer jag inte att vara ledig, det är inskolning av Mathias på nya dagiset.

Idag har jag varit på Ekebyhovskolan nästan hela dagen. Det har varit rätt ok faktiskt. Ska vara där imorgon också. Men först lär jag öppna på gamka skolan, så imorgon är det sista dagen där. Måste in på dagis och hämta Linns portfolio bara innan jag åker för dagen.

Ikväll har jag packat klart, me som vanligt är det väl något man har glömt.

Jag kommer inte att ta datorn med mig så jag får skriva när vi kommer hem hur jag har haft det.

Så nu säger jag hej,skriver om en vecka igen.

Av Milla - 24 juni 2009 21:26

Fan vad jag hatar att vara täppt i däsan. Jag vill inte vara det nu när vi ska åka iväg. Men det går ju över.

Vilken kanon dag det har varit i dag, och då syftar jag på vädret och inget annat. jobbet nu är inte kanon, inga möbler förutom 2 plast stolar och knappt några leksaker till barnen. Men imorgon blir det bättre, då åker vi till Ekebyhov nästan hela dagen. Där finns det ju saker att leka med iallafall.


Idag packade jag ihop Mathias saker från dagis, men det var med sorg jag gjorde det. Imorgon ska jag ta med resten av Linns prylar och då kommer det att kännas definitivt. Jag hatar det verkligen. Jävla skit kommun!!!!!


Men nu ska jag blicka framåt.


nu ska jag dricka upp min cider och njuta av att det snart är semester.

Av Milla - 23 juni 2009 23:23

Har kollat på u21 EM. Det är så jävla kul att kolla på fotboll, särskilt när det är en bra match där det händer lite.

Idag har kontejnern varit på jobbet, den är så gott som full. Nu är slutet nära. Men det känns skönt att det snart är över så att man får lite ledigt och chans att ladda batterierna och börja om på ny kula.

Jag har iallafall haft det kul med vaktmästarna nu när vi har packat. Även om det har varit en jobbig tid så har dom varit otroligga på att lätta upp stämningen, det har gjort det mycket lättare.

Nu är det bara 2½ dag kvar sen väntar ledigt. SKÖNT SKÖNT SKÖNT!!!!

Av Milla - 22 juni 2009 22:21

På fredag har jag bara halvdag att jobba och sen är det semester. Ska bli så himla skönt. Imorgon kommer dom och tömmer nästan allt det sista och sen är det ju inte så kul att vara kvar, det har det inte varit hur som helst nu på slutet, men då kommer det att kännas öken. Idag var dom och plockade nästan allt så nu får vi snart sitta på golvet. Var iväg till ekebyhov med mina saker idag så nu är allt där, det känns bra. så slipper jag tänka på det nå mer.

På fredag bär det ju av till varmare breddgrader. Inte helt fel med lite sol,bad och en paraplydrink i handen. Det spelar inte så stor roll om det kommer att vara varmt och skönt här hemma, man får komma bort ettag och ladda batterierna.

Imorgon ska Linn på kalas mellan 17-19, då ska jag passa på att packa, men jag kommer säkert att få hjälp att packa upp samtidigt som jag försöker packa ner :)

Nu är det dag att knyta sig, öppnar imorgon.

Av Milla - 21 juni 2009 16:40

Nu börjar det kännas att det är sommar. Inte en dag försent för solen att visa sig igen.

Midsommarafton var helt okej. Det var inte så många som var här, men vi som var här hade trevligt. Vi intog midsommar middag på verandan och klarade oss från regnet medans vi åt. Senare så hade vi tävling (lekar) inne istället för ute. Det blev lite wii och buzz i lag. Jag hamnade i samma lag som H och det brukar inte varaq till någon fördel :) men den här gången vann vi iallafall en omgång och tvåa i en annan, det måste vara första gången som han placerade sig så pass bra.

Gårdagen var rätt så lugn, var ute och lekte med barnen enhel del.

Idag har jag varit ute,tvättat,varit och handlat och hämtat en resväska vi ska låna. Ska snart börja att små packa, Rätt skönt att börja så smått.

Vi har även packa om på släpkärran och sorterat till skroten. Det var ju inget topjobb direkt, men nu är det klart,jag tror att Jocke åker dit imorgon med allt. Skönt att få bort det, det har stått ettag.

Nu väntar jag på att nästa tvätt ska hängas.

Imorgon blir det att lasta flyttgrejer på skolan igen.

Av Milla - 18 juni 2009 22:51

Imorgon är det midsomma<r och då är det en massa traditioner. Nu verkar det ju som om det kommer att vara samma tradition på vädret som det har varit dom senaste åren. Jag trodde att vissa traditioner var till för att brytas, så som vädertraditioner bland annat.

Men det skulle ju bli bättre väder nästa vecka, men just nu känns det som det kvittar, man vill ha fint på midsommar. JAG vill det iallafall.


Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar på nuvarande jobbet, känns deppigt. Men det nya kommer säkert att bli bra, hoppas jag iallafall. Annars får jag väl söka nya jobb, någon gång får jag kanske napp på något av intresse.


Imorgon kommer vi att vara här henna med några vänner, får se vad det bjuds på för lekar i morgon. Klädval kan bli klurigt, måste man ha långfillingar, "ryssmössa", hellyhansen overall och skidhandskar eller?

Känns skönt och veta att man ska flyga iväg till förhoppningsvis varme land snart.

Passar på att önska alla en skön, trevlig och förhoppningsvis regnfri midsommar.

Kram på er!

Av Milla - 17 juni 2009 17:26

Är kvar på jobbet fast jag har slutat. Linn ska på avslutningsmiddag på dagis kl:18-20 så det fanns ingen anledning att sitta och åka hem och sen tillbaka och lämna henne, så vi har varit till Ekerö centrum och handlat och sen fick Linn en glass, nu ska hon snart ta och byta om. Hon fick pröva våran massagestol som vi har nere i personalrummet. Hon gillade det skarpt.

När hon är på middag så kommer jag själv att inta en pastasallad med räkor inköpt på ICA, smarrigt värre :)

Tänkte själv inta massagestolen medans jag väntar. Jag antar att Jocke och jag kommer att få en lugn kväll, barnen kommer nog att somna rätt så fint ikväll.

Är tacksam för att solen ntligen har börjat visa sig igen, nu kanske man kan få tillmaka lite bättre humör.

Nu ska jag ta och försöka fixa till en frisyr på Linn.

Av Milla - 15 juni 2009 16:38

Sitter just nu på lärarrummet på Drottningholm, en av de sista gångerna man kommer att sitta här. Håller på att packa ihop mina privata saker som jag ska ha med till Ekebyhov. Känns inte kul alls. Men man får väl tänka positivt, det finns inget ont som inte har någor gott med sig. Men just nu känns det trist.

Ikväll ska vi ha sommaravslutningsmiddag på Ekebyhovsskolan, så jag kommer att stanna här tills det är dags att ta sig dit, det finns ingen anledning att åka hem bara för att direkt vända. Det ska bli kul och se om dom kommer att tacka av oss idag, eftersom dom inte sa något på avslutningen i kyrkan.

Få se om jag har något att berätta om när jag kommer hem ikväll, jag kommer inte att stanna länge, det är ett som är säkert.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards