Alla inlägg den 20 december 2009

Av Milla - 20 december 2009 16:33

Det finns många olika slags vintervägar. Dommman kör bil på, dom man kan åka skidor på (vet att det heter spår), dom man skottar för att ta sig fram på mfl.

Idag skulle jag åka och plocka upp min mammma ca 6 mil här ifrån. Vi skulle mötas på halva vägen. Jag avskyr att köra när det är snö på vägarna och snöar. Det gjorde det idag när jag började min lilla resa med barnen i bilen.  min man har gett mig några tips för att det inte ska kännas så jobbigt att köra på vintern. Dom är jag honom evigt tacksam för, tack Jocke. Men idag när jag körde så kändes det riktigt roligt att köra även fast det var lite halt och snöade. Men det gick bra. När jag körde ute på motorvägen stod det lite bilar här och där, vissa hade nog bara fått stopp medans andra hade kört av vägen. En bil hade troligtvis snurrat och satt sedan fast på mitt räcket mellan körbanorna. Antar att han/hon inte har hållit rätt hastighet. jag kan ibland känna mig som en gamal kärring närjag kör på vintervägar, men hellre det och jag kommer fram än att jag sladdar av, särskilt när man har barn i bilen. Idag när jag satt och körde så tänkte jag på råden ja fått, håll löst i ratten och låt ratten göra jobbet och håll avstånd. Jag höll avstånd och höll löst i ratten. Men vissa dårar som kör om vet jag inte hur dom törs hålla den hastighet dom håller. (jag körde iallafall i 80-90), Det var bara ett stort vitt snömoln som komsusande förbi ibland. Även omjag håller avstånd och kör försiktigt kan ju olyckan vara framme pga att vissa bilförare tror att det är typsvenska rallyt dom kör.Dom kan ju få sladd och orsaka en krock. Varför kan man inte ta det försiktigt på vägarna. Även om man inte är rädd om sitt eget liv så kan man väl tänka på dom andra som är på vägarna.


nog om det. När jag kom hem så tog jag och skottade från huset ner till bilarna, sen även fram till lillstugan där mamma bor när hon är här. Så nu är det gjort.

Nu känner jag mig nöjd för dagen med allt jag har gjort, så nu ska jag ta och bjuda mamma på glögg och bara vara.


Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards