Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Milla - 7 januari 2010 22:32

Det finns ju fasligt många olika ramsor för att heja fram sitt lag. Sen närman ska tacka för matchen så är det oftast bara "Vi tackar .....med ett HEJ" eller "Vi tackar med en applåd"

Nu har vi haft vårat tack rätt länge. Men jag skulle vilja att vi hade något lite utöver det vanliga.Men det är knepigt att komma på något.

Jag skulle vilja känna en wow från motståndarna när vi tackar dom.

Vet inte om jag känner det riktigt nu när vi tackar.

Det är svårt.

Man vill ju att det ska varalite roligt också, lite... ja,jag kan inte riktigt sätta fingret på det.

Men men kommer kanske på något fyndigt en dag,men troligtvis inte :)


Jag får väl leta lite på nätet så kanske jag kan få något uppslag.


Av Milla - 7 januari 2010 18:25

Idag hade vi studiedag på jobbet. Men som vanligt var det vissa föräldrar som hade glömt det och vi fick ringa.

Vi hade först gemensam genomgång sedan satt vi, all fritidspersonal tillsammans och hade vissa saker vi skulle gå igenom och starta upp. Det var en helt ok dag. Studiedagar brukar ju inte vara så givande, men den här dagen var ganska givande. Nästa vecka ska vi börja med ett nytt schema. Det innebär att jag kommer att få ha lite mer lektioner. Det ska bli kul. Har saknat det,men nu kommer det äntligen att kännas som om jag gör lite nytta igen. Jag ska börja ha livskunskap igen. Ett ämne jag tycker är väldigt kul och givande. Faktiskt så är det kanske ett av de viktigaste ämnena i grundskolan. Det är många som tycker det och jag kan nog hålla med. Ser verkligen fram emot den här terminen.

Fy satan vad kallt vi hade på avdelningarna idag. Det var bara nere vid högstadiet som det var skönt. Men nu har dom varit och luftat elementerna så förhoppningsvis så är det varmt imorgon.Men då kommmer jag ju inte att vara där,för jag har ju ledigt, eftersom fritids/dagis är stängt. Men på måndag är det nog varmt och skönt igen. Det var kul att träffa sina arbetskamrater igen.


Hämta barnen på respektive ställe och sen in en snabbis på ICA och handlade mjölk och ägg för att kunna göra pannkakor hemma.

Jocke ska ju spela tävling idag, så han kommer nog inte vara hemma förrens vid 22 tiden.

Imorgon kväll bär det av till Sala för att hälsa på mormor och spela bowling. På lördag ska vi först spela i Uppsala och sen Sala. Barnen, jag och S stannar kvar efter att vi mött Sala och åker tillbaka hem på söndag förmiddag. Känns skönt att inte behöva sitta själv hela dagen på söndag eftersom Jocke jobbar i helgen.


När barnen har somnat ska jag bara sitta i soffan och vara. Det kan vara skönt det med. Nu ska jag ta och sätta på on line scoringen för Sumpanhallen och kolla hur det går för som som ska spela.

Hoppas alla får en skön kväll.

Krampå er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards