Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Givande dag?

Av Milla - 7 januari 2010 18:25

Idag hade vi studiedag på jobbet. Men som vanligt var det vissa föräldrar som hade glömt det och vi fick ringa.

Vi hade först gemensam genomgång sedan satt vi, all fritidspersonal tillsammans och hade vissa saker vi skulle gå igenom och starta upp. Det var en helt ok dag. Studiedagar brukar ju inte vara så givande, men den här dagen var ganska givande. Nästa vecka ska vi börja med ett nytt schema. Det innebär att jag kommer att få ha lite mer lektioner. Det ska bli kul. Har saknat det,men nu kommer det äntligen att kännas som om jag gör lite nytta igen. Jag ska börja ha livskunskap igen. Ett ämne jag tycker är väldigt kul och givande. Faktiskt så är det kanske ett av de viktigaste ämnena i grundskolan. Det är många som tycker det och jag kan nog hålla med. Ser verkligen fram emot den här terminen.

Fy satan vad kallt vi hade på avdelningarna idag. Det var bara nere vid högstadiet som det var skönt. Men nu har dom varit och luftat elementerna så förhoppningsvis så är det varmt imorgon.Men då kommmer jag ju inte att vara där,för jag har ju ledigt, eftersom fritids/dagis är stängt. Men på måndag är det nog varmt och skönt igen. Det var kul att träffa sina arbetskamrater igen.


Hämta barnen på respektive ställe och sen in en snabbis på ICA och handlade mjölk och ägg för att kunna göra pannkakor hemma.

Jocke ska ju spela tävling idag, så han kommer nog inte vara hemma förrens vid 22 tiden.

Imorgon kväll bär det av till Sala för att hälsa på mormor och spela bowling. På lördag ska vi först spela i Uppsala och sen Sala. Barnen, jag och S stannar kvar efter att vi mött Sala och åker tillbaka hem på söndag förmiddag. Känns skönt att inte behöva sitta själv hela dagen på söndag eftersom Jocke jobbar i helgen.


När barnen har somnat ska jag bara sitta i soffan och vara. Det kan vara skönt det med. Nu ska jag ta och sätta på on line scoringen för Sumpanhallen och kolla hur det går för som som ska spela.

Hoppas alla får en skön kväll.

Krampå er!

 
 
Ingen bild

Brizen

8 januari 2010 15:32

Kanske var ungefär lika kallt som här då :/
får nog vänta till efter helgen inget har hänt ännu.. sitter m jackan på nu.

Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 september 2013 22:46

Just nu vet jag varken ut eller in. Ska det lösa sig? Kommer det att bli annorlunda? Hur kommer känslan att bli? Finns många frågor och antagligen flera svar än vad det finns frågor. Det är ju inte bara en sak frågorna gäller utan det är många. På fl...

Av Milla - 26 juni 2013 19:03

Då var äntligen mina 3 år på Högskolan över. Idag kom svaret på den sista tentan, skolpolitik och det blev G. Det har varit många tårar, mycket med skratt, en hel del frustration och många timmar med studentlitteratur. Men nu är den tiden ett minne b...

Av Milla - 28 maj 2013 21:11

Idag var det näst sista tisdagen på högskolan. Känns helt underbart samtidigt som det känns lite tråkigt. Alltså blandade känslor som snurrar i min kropp. Jag kommer absolut inte sakan alla läxor, böcker och tentor, men jag kommer att sakna många av ...

Av Milla - 6 april 2013 22:46

Många tankar som snurrar runt i min skalle. Har svårt att sätta fingret på vad jag ska göra, vilket beslut som ska fattas, hur jag ska agera mm mm. Men jag känner att jag måste agera. Men hur ska jag agera? Vad har jag att vinna och vad har jag att f...

Av Milla - 16 mars 2013 22:04

Just nu är jag inne i en tuff period. Efter snart 3 år på distans på högskolan, håller jag på med C-uppsatsen. Vi fick välja på att skriva den själva eller skriva den 2 och 2. Jag och en kurskamrat valde att skriva den tillsammans. Vi tyckte att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards