Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Milla - 14 februari 2010 16:44

I fredags skulle barnen och jag ta tåget till Sala för att hälsa på mormor. Det var lite struligt på stationen. Första tåget blev inställt,andra tåget var full men det tredje kom vi med. Men det var försenat ca 25 min. Men men vi kom fram iallafall.

Hade ju spelat en rätt stor damtävling i bowlingoch jag hade inte räknat med att gå till final, men nu gjorde jag det. Så igår fick jag släppa en "bomb" att vi skulle åka hem igår kväll istället för idag. Sen kommer min morbror och talar om att han inte vill ha vin till maten för han skulle iväg idag och träna till Vasaloppet, han skulle åka tidigt i morse. Min mamma vart väl inte allt för glad kan jag påstå och jag förstår henne. Men jag trodde inte att det skulle räcka till final för mig, men nu gjorde det det. Jag har haft lite dåligt samvet idag,även igår när vi åkte att det blev som det blev.

Sen skulle Linn stanna kvar, men när vi sa hejdå till henne blev hon jätteledsen och sen gick det inte över. Hon ville stanna kvar, men hon saknade oss innan vi hade åkt,så det var bara att ta med henne hem. Det blev ett bakslag till för mamma. Men jag får ta med barnen och åka dit om någon vecka igen.

Det känns aldrig kul att såra sin egna förälder.


Det gick sådär idag på tävlingen. 6 st gick vidare från första finalrundan. Jag kom 8, 24 poäng ifrån att gå vidare. Hade 2 dåliga serier och det var det som gjorde det. Men jag är rätt nöjd iallafall, hade ett snitt på 185 på mina 6 serier.

Men nu mår jag inge vidare. Jag mådde inte 100 innan heller,men nu är det värre. Täppt i näsan och ont i halsen, bara att kurera sig till helgen när vi först ska spela mot Hammarby borta och sen ta båten till Gotland. Bara att ha polotröja och dricka mycke varm dryck så blir det nog bra.

Nu ska jag försöka få ta på mamma.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards