Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Hur väljer man jobb?

Av Milla - 16 maj 2010 22:39

Satt och funderade efter det som hände i helgen hur vissa gör när dom ska söka jobb. Hittar dom jobben i cornflakes paketen? - Vad är det här? Va kan man bli vakt eller dörrslusk så lätt och samtidigt tjäna pengar?Då måste det vara något för mig. Jag har endel muskler, jag är inte rädd för att säga till omnågon/några stör, jag ser lite snygg (tycker jag själv) ut och lite biffi är jag nog. Bra, jag kan bli vakt på krogen. Dörrslusk, då är det bra att vara överviktig, då kan jag bara ställa min hydda i dörrhålet så kan ingen varken komma in eller ut och inte springa omkull mig. Klart!

Nu låter jag väldigt negativ,men efter helgen så kan jag säga att det kändes lite så. Att de som jobbade där vi var inte var direkt lämpade för det yrket som hade. Jag har många vänner som har jobbat som vakter och ja,vissa av dom har nog använt sitt yrke till att vara lite extra "grymma", känslokalla och lite andra saker bara för att dom "får" vara/göra det. En sak jag såg i lördags var nästa så att jag fick en chock. Försökte prata lungt och sansat med den ena vakten på krogen för att få svar på en fråga. Men han var inte så villig  att vara tillmötesgående. Antagligen var han rejält trött på vårat sällskap och alla som ville prata. Men det tillhör hans yrke att vara hjälpsam. Men när jag stod och pratade med honom så bara vänder han sig om och börjar "hångla" meden gäst som just kommer och bara vänder mig ryggen. Hur kan man bara bete sig så. Vi har betalat för att bo där och då ingår det att man får vara på krogen där man bor. Att man ställer sig och hånglar med en gäst tycker jag tyder på att den personen inte är på rätt plats. Kanske dags att börja se över personalen som jobbar som vakter på vissa ställen.

Nu har jag fått sagt/skrivit det jag ville ( tror jag iallafall) så nu avslutar jag detta.

 
 
Ingen bild

Camilla

17 maj 2010 21:03

Ja du Milla... Vissa personer är inte lämpade att vara vakter och du har helt rätt i att de ska vara hjälpsamma och att vi hade rätt att vara där. Tycker faktiskt synd om de personer som måste umgås med såna människor, de kan inte var roliga privat heller... Hade jag varit du så hade jag sagt ett och annat till den killen, men samtidigt vill man ju inte utmana ödet och kanske behöva hamna i fyllecell, hihi...

 
"B"

"B"

28 maj 2010 17:15

Det var illa.. fy skäms på den vakten..

http://www.brizen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 september 2013 22:46

Just nu vet jag varken ut eller in. Ska det lösa sig? Kommer det att bli annorlunda? Hur kommer känslan att bli? Finns många frågor och antagligen flera svar än vad det finns frågor. Det är ju inte bara en sak frågorna gäller utan det är många. På fl...

Av Milla - 26 juni 2013 19:03

Då var äntligen mina 3 år på Högskolan över. Idag kom svaret på den sista tentan, skolpolitik och det blev G. Det har varit många tårar, mycket med skratt, en hel del frustration och många timmar med studentlitteratur. Men nu är den tiden ett minne b...

Av Milla - 28 maj 2013 21:11

Idag var det näst sista tisdagen på högskolan. Känns helt underbart samtidigt som det känns lite tråkigt. Alltså blandade känslor som snurrar i min kropp. Jag kommer absolut inte sakan alla läxor, böcker och tentor, men jag kommer att sakna många av ...

Av Milla - 6 april 2013 22:46

Många tankar som snurrar runt i min skalle. Har svårt att sätta fingret på vad jag ska göra, vilket beslut som ska fattas, hur jag ska agera mm mm. Men jag känner att jag måste agera. Men hur ska jag agera? Vad har jag att vinna och vad har jag att f...

Av Milla - 16 mars 2013 22:04

Just nu är jag inne i en tuff period. Efter snart 3 år på distans på högskolan, håller jag på med C-uppsatsen. Vi fick välja på att skriva den själva eller skriva den 2 och 2. Jag och en kurskamrat valde att skriva den tillsammans. Vi tyckte att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards