Alla inlägg under augusti 2009

Av Milla - 24 augusti 2009 20:31

Det känns inte som om hösten står runt hörnet när man har sådana här dagar. Idag har jag varit glad att jag har det jobbet jag har. Varit ute enhel del. Det var skolfotografering idag och det är något jag verkligen avskyr. Hatar att stå på rad och säga "kamelfis" eller "svinskit" m.m som fotografen vill att man ska säga. Men nu är det gjort så nu dröjer det 1 år tills nästa gång.


Barnen sover och jag sitter och kollar på roomservice. Rätt skönt faktiskt. Ska snart ta fram spikmattan och mjuka upp mina ömma muskler efter helgen. Sen ska jag försöka att läsa lite så att jag kan börja på sista boken av Mari jungsted. Har inte så mycket kvar så jag vill bli klar snart.


Imorgon är det upp med tuppen för att vara på jobbet senast 7, men jag får gå hem lite tidigare, skönt. Det skulle bli bra väder imogon också är det sagt. Bara att dra på sig solbrillorna och passa på att vara ute.


Ringde upp sl idag igen och talade om att jag tyckte att vissa av deras pernal skulle behöva gå kurs i hur man är mot sina betalder resenärer. Men jag vet inte om det gav så mycket, men för mig kändes det bra.


Av Milla - 23 augusti 2009 21:31

I lördags åkte jag iväg på träningsläger. Det blev till att gå upp tidigt för att ta bussen till hallen för att åka till Flen. vi började med en kort samling för att sedan bege oss ner på banorna för spel i 2 timmar. Vi tränade baklänges bowling, steg,pendelstar oh lite annat. Sen åkte vi till stället där vi skulle bo på natten för att få i oss lite lunch. Vi bodde i Katrineberg. Rummen fördelades och efter maten åkte vi tillbaka till hallen för att tränna ytterligare ett pass på 2 timmar. Det var många som hade ont i både tummar, rumpor, lår och hela kroppen. Tillbaka där vi bodde tog några på sig badkläderna och badade i poolen, dock inte jag. Fick och gav lite massage istället. Sen blev det middag och lite gott att dricka. Sedan hade vi samkväm ute på deras veranda. Det var längesedan jag skrattat så mycket som jag gjorde igår. Det var supertrevligt. Det blev sent, men inte supersent.

Frukost intog i matsalen vid 08 tiden för att sedan snöra på sig bowlingdojjorna för ett pass på 2 timmar innan vi drog till pizzerian för lunch, sen dags för sista passet. Då klarade jag bara 1½ timme inna jag kände att min kropp ville vila. Men jag är jättenöjd med helgen på många sätt.


Skulle ju ta bussen hem, men den var försenad, så jag missade anslutningsbussen som jag skulle ta vid Ekebyhov, så det blev till att promenera, arg som ett bi, till utsiktsplatsen. NBär jag nästan var framme ringde jag Jocke och frågade om han kunde komma och hämta mig där och det gjorde han. Han ställer upp han min man :)


Nu sover båda barnen och det är inte långt kvar till jag också gör det, så nu är det tack och go natt.


Av Milla - 21 augusti 2009 22:45

Den här helgen kommer bara att flyga förbi. Träningsläger imorgon i Flen/Katrineholm. Det var bar 10 st som kommer med, men jag både ser fram emot det och inte. Det var rätt tuff förra året och det kommer säkert inte att bli lättare iår.

Det kommer att bli tidig uppgång imorgon bitti också. Sovmorgon blir det när man har gått i pension.

Tar bussen imorgon bitti, vi har samling vid hallen kl:07,45. Men det löser sig. Måste packa lite och sen hänga tvätt innan jag kan gå och sova. Som tur var så är det inte så mycket tvätt, men mycke små saker.


Kollar på VM i friidrott, men diskus för dager är inte pri 1.


Nej, dags att kolla när bussen går. Hör av mig på söndag igen.


Mathias är iallafall mycke piggare så därför känns det ok att åka.

Av Milla - 20 augusti 2009 22:28


Jocke fick tid på vårdcentralen idag, dom tror att Mathias har lunginflammation. Hans sänka hade sjunkit lite från 89 till 86. Det var iallafall inte urinvägsinfektion, dom tog en massa prover, så nu är det bara att hoppas att penicilinen gör sin verkan så att han blir pigg och kry igen, plutten.

Det känns lite jobbigt, men det har varit full rulle ikväll och han var inte så varm nu när han somnade så det är bara att hålla tummarna.


Imorgon är det en tidig dag,börjar 07 men slutar även tidigt, halv 3 så det ska bli skönt.

Har ju träningsläger i helgen,vi får se om jag följer med, det beror helt på hur Mathias mår. Jocke tycker att jag kan åka, men jag vet inte, vi får se. Jag vill åka, men om inte Mathias är bättre så kommer jag nog att passa. Han måste gå i första hand.


Snart har första riktiga veckan på jobbet gått till ända, trivs som bara den. Än så länge iallafall. Hoppas att det håller i sig. Det är full rulle mer eller mindre hela dagarn. Det är inte många minuter som man inte har något att göra och får sitta ner på rumpan. Sen är det ju trevligt att ha några/många kollegor att kunna samtala med.


Nu börjar jag bli lite trött så jag avrundar för denna gång.

Av Milla - 20 augusti 2009 06:33

På jobbet flöt att på bra igår. Ballongsläpp,tårta och upprop.

Efter jobbet var det dags för första träningen med juniorerna. Det kom 9st, inte dåligt för att vara första träningen. På seniorträningen var vi bara 4st. Jag tränade bara i 30 min. Höll på att försöka få tid vi Bromma närakut till Mathias, febern vill inte ge sig. Åkte hem och ringde och fix tid direkt. Bara att packa in Mathias i bilen och vända tillbaka till Brommaaplan. Det var inte öron inflammation som trodde, men han har en infektion. Men dom kunde bara kolla sänkan och den var hög,89 hade han och 38,8 i feber. Men dom vill att vi ska ta honom till vårdcentralen idag så att dom kan ta lite fler prover. Hon trodde att det kunde vara urinvägsinfektion. Jag tycker inte att det här är nå kul, jag vill veta vad det är för fel och få medicin så att han blir bra. Det börjar blir jobbigt med febern som bara pendlar hela tiden. Nu vill jag veta vad det är. man blir ju orolig.

Det hade gått bra för Linn på uppropet och så. Hon är så himla duktig.


Nu är det strax dags att rulla till jobbet igen. Jocke ska ta vårdcentralen.

Hoppas dom får tid tidigt så att han får medicin och snart frisk.

Av Milla - 18 augusti 2009 21:51

Mathias hade feber igår när jag kom hem. Han hade bara det, men det var full fart på honom ändå.Han somnade i skaplig tid, men vaknade sedan vid 02,30 tiden och tyckte tydligen att han sovit färdigt för en massa timmar. Lyckades få honom att somna om vid 05 tiden, men då var det bara en timme kvar innan klockan skulle ringa, så det var ju lika bra att försöka hålla sig vaken, annars skulle man ju bli ännu tröttare. Det har gått bra, men nu känns det som om jag skulle kunna stå och sova.


Idag har det varit nästa full barnstyrka på avdelningen och jag min jävla nöt kollade fel på schemat och trodde det var ons, så jag jobbade 1 timme för länge. Undra när man kan ta ut den. Men är huvudet dum så får kroppen lida, ska jag vara ärlig så lider min kropp av sömnbrist nu. Men jag ska strax ta och krypa ner i sängen och hoppas att jag kommer att få sova några fler timmar idag, annars vet jag inte vad som kommer att hända.


Imorgon börjar Linns 6-års verksamhet och jag missar uppropet. Känns inte så kul, men som tur är så kommer jocke att vara med. Mathias med för den delen.


Nej, nu har John Blund kastat en hel säck med månsand över mig tror jag, måste gå och sova.


Kram på er och go natt!!!

Av Milla - 17 augusti 2009 21:19

Är glad att jag fick en liten sovmorgon :)

Väl inkommen på jobbet så bara kryllade det av barn. Det var ca 39 nya namn att lära sig, men jag tror att dom flesta ligger kvar i mitt minne.

Men nu är jag helt slut. Väntar bara på att Linn ska somna så att jag kan krypa ner i sägen själv och drömma söta drömmar.

Var över till förskoleavd och hämtade lite kaffe på f.m,då min f.d kollega talade om för mig att jag minsann gjorde 1 timme för lite, så det så!

Vi fick kolla upp det och hon hade rätt, jag har fått gjort om mitt schema lite, men det var snabbt fixat. Jag har lagt till 30 min på ons och tors, men det är helt okej. Men det är så typiskt att det ska komma från henne som inte kan vara kvar i 5 min extra. Hon skulle ju aldrig komma dit på en semesterdag som jag gjorde i fredags tex. Men den tiden får jag ju skriva upp, men hon skulle ju ha sagt att hon inte va hemma eller något sånt. Nog om det nu. Dagen har gått riktigt bra, men det är ju en massa nya rutiner att lära sig, men det kommer nog att bli bra med tiden.


Mathias har lite feber, bara 38 grader, men jag vet inte om vi kan låta honom gå på dagis imorgon. Men jag kommer att jobba, Jocke är hemma som tur är. Hoppas att det har gått övet tills imorgon, så han bara behöver vara hemma 1 dag.


Nu ska jag plocka upp lite leksaker och sen gå och borsta tänderna. Go natt!

Av Milla - 16 augusti 2009 20:18

Skulle åka och handla till kvällsmaten. Det blev lite struligt när jag skulle ta ut barnen och tryker ner knappen på dörren med handen som jag alltid gör, men idag glömde jag att ta ur nyckeln ur tändningslåset. Precis när jag har slgit igen dörren kommer jag på att jag har glömt nyckeln. Kul? Nopp!

Det var ju inte uppe vid våran lilla ICA, för dom har ju stängt på söndagarna, utan det var vid Ekerö centrum. Men det är tur att det finns vänner som bor nära som kunde komma och hjälpa mig. Tack Ch för att du kom och hjälpte mig. Vad skulle jag ha gjort utan dig och din skruvmejsel :)


Nu ska jag ta och duscha med Linnsan. Mathias har redan somnat, bara att hoppas att han sover för natten nu, har sovit i 1 timme ca.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards