Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

Seder och traditioner

Av Milla - 26 juni 2010 14:08

igår var det midsommar. I vanliga fall så brukar vi ha full av gäster och så gott som alla brukar stanna över natten. Nu den här midsommaren blev det inte så. Vi frångick traditionen. Vi var bara 8st med barnen som käkade lite god mat, drack lite öl och vin och satt och pratade. Barne badade, hoppade studsmatta och hoppade i hoppborgen. Allt var lungt och stilla och det var himla skönt.

Vi funderade ettag på om vi skulle ha de som vi brukar, men ingen av oss orkade ta tag idet hla. Det här funkade utmärkt.

Imorse fick vi sovmorgon. "Tomten" tomtade inte in förrens vi 7,30 tiden. Men jag låg kvar till strax efter 9, så skönt och mysigt.


Har precis ätit rester från igår och innan det var jag med Linn och en kompis+hennes mamma ut i skogen och plockade blåbär. Så man har fått i sig lite skogsluft också. Mycket skumt väder är det ivarjefall. Sol,regn,regn och sol hmm.


Idag tror jag inte att det kommer att hända så mycket här hemma, men ibland är det skönt det med, att bara få vara, det gillar jag. Ska nog sätta mig på verandan och fortsätta min bok. Har lite svårt att slita mig från den nu. Jocke funderar på att börja fixa med båten, få se om det händer idag. Han kan ju chocka en kanske.

Men jag vet en sak jag ska göra nu och det är att sätta på kaffe och ta lite glass för jag åt inte det igår.

Ska bli kul att se vad denna elg kommer att bjuda på.

 
 
Ingen bild

Bobo Peter.

27 juni 2010 15:07

JA, det verkligen en alldeles utmärkt, lagom och jättetrevlig midsommar!!! Med småbarn, div medicinkurer, en rygg som är allt annat än bra, så var det jätteskönt att slippa FESTANDET!!!

Bara komma ut på "landet", umgås, ta en öl eller fem, äta gooooood mat, låta ungarna leka av sig, umgås med mycket trevligt folk...Allt som iaf JAG kan önska mig.

Tack för allt ni bjöd på och en trevlig dag!!

Kram från Peter,Camilla och en lycklig liten Jennifer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 september 2013 22:46

Just nu vet jag varken ut eller in. Ska det lösa sig? Kommer det att bli annorlunda? Hur kommer känslan att bli? Finns många frågor och antagligen flera svar än vad det finns frågor. Det är ju inte bara en sak frågorna gäller utan det är många. På fl...

Av Milla - 26 juni 2013 19:03

Då var äntligen mina 3 år på Högskolan över. Idag kom svaret på den sista tentan, skolpolitik och det blev G. Det har varit många tårar, mycket med skratt, en hel del frustration och många timmar med studentlitteratur. Men nu är den tiden ett minne b...

Av Milla - 28 maj 2013 21:11

Idag var det näst sista tisdagen på högskolan. Känns helt underbart samtidigt som det känns lite tråkigt. Alltså blandade känslor som snurrar i min kropp. Jag kommer absolut inte sakan alla läxor, böcker och tentor, men jag kommer att sakna många av ...

Av Milla - 6 april 2013 22:46

Många tankar som snurrar runt i min skalle. Har svårt att sätta fingret på vad jag ska göra, vilket beslut som ska fattas, hur jag ska agera mm mm. Men jag känner att jag måste agera. Men hur ska jag agera? Vad har jag att vinna och vad har jag att f...

Av Milla - 16 mars 2013 22:04

Just nu är jag inne i en tuff period. Efter snart 3 år på distans på högskolan, håller jag på med C-uppsatsen. Vi fick välja på att skriva den själva eller skriva den 2 och 2. Jag och en kurskamrat valde att skriva den tillsammans. Vi tyckte att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards