Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Hektisk vecka

Av Milla - 2 september 2008 22:21

Då var man ledig i 2 dar snart. Skönt. Idag har det varit full rulle på jobbet. Nu är det mycket som ska vara klart och avslutas till på lördag. Idag har jag setat och gått igenom en massa gamla kort och klippt och klistrat och dekorerat, men jag blev klar innan jag skulle gå hem, men det var med minsta möjliga marginal. Det var tur att många av barnen vart hemtade extra tidigt.

Pratade med min rektor idag, jag kommer ju inte att ha något lönesamtal iår eftersom jag inte jobbade förra året, men jag ska ha ett medarbetarsamtal och få ny lön då. Jag hoppas att jag kommer att ha det snart. Det är ju lite svårt att tima in när inte hon är hos oss varje dag. I vanlig fall är hon hos oss på torsdagarna, men då jobbar ju inte jag.


Idag när jag höll på med det sista i fotorummet till jubileumet så kom en förälder in där. Hon blev helt sentimental, hon så kort på sin pappa, han har gått där. Det kommer att bli kul på lördag och kolla alla som ska fram och kika på alla fotografier som finns. Jag hoppas att många gamla minnen väcks till liv. Jag fick reda på idag att en som kommer har gått på skolan och hon är idag 93 år. Det kan man kalla för en krutgumma.


L var idag iväg men några kompisar från dagis till Junibacken. Det hade gått jättebra och det hade varit kul. Dom åkte dit vid 12.30 tiden och kom tillbaka kl:17.30. Jag väntade kavr vid jobbet så blev hon lämnad där.

Tur att det finns snälla mammor som tar med andras barn på roligheter när dom har möjlighet. Det blir bara att bjuda igen någongång. Det är tur att dom funkar bra ihop alla tjejerna.


Allt för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 26 september 2013 22:46

Just nu vet jag varken ut eller in. Ska det lösa sig? Kommer det att bli annorlunda? Hur kommer känslan att bli? Finns många frågor och antagligen flera svar än vad det finns frågor. Det är ju inte bara en sak frågorna gäller utan det är många. På fl...

Av Milla - 26 juni 2013 19:03

Då var äntligen mina 3 år på Högskolan över. Idag kom svaret på den sista tentan, skolpolitik och det blev G. Det har varit många tårar, mycket med skratt, en hel del frustration och många timmar med studentlitteratur. Men nu är den tiden ett minne b...

Av Milla - 28 maj 2013 21:11

Idag var det näst sista tisdagen på högskolan. Känns helt underbart samtidigt som det känns lite tråkigt. Alltså blandade känslor som snurrar i min kropp. Jag kommer absolut inte sakan alla läxor, böcker och tentor, men jag kommer att sakna många av ...

Av Milla - 6 april 2013 22:46

Många tankar som snurrar runt i min skalle. Har svårt att sätta fingret på vad jag ska göra, vilket beslut som ska fattas, hur jag ska agera mm mm. Men jag känner att jag måste agera. Men hur ska jag agera? Vad har jag att vinna och vad har jag att f...

Av Milla - 16 mars 2013 22:04

Just nu är jag inne i en tuff period. Efter snart 3 år på distans på högskolan, håller jag på med C-uppsatsen. Vi fick välja på att skriva den själva eller skriva den 2 och 2. Jag och en kurskamrat valde att skriva den tillsammans. Vi tyckte att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards