Alla inlägg under maj 2009

Av Milla - 31 maj 2009 20:35

Var uppe med tuppen, den lilla ville inte sova lika länge som mig. Men man får väl sova när man hamnar i graven.

Jocke och Linn åkte till Vårby och kollade på B när han spelade SM final. Mathias och jag var ute på gården och sen vilade han i vagnen i ca 1½ timme. Jag han med att köra en tvättmaskin,hänga tvätten och sedan lägga mig på studsmattan och läsa i min bok. Det är inte allt för ofta man får ligga helt ostört och läsa. Sen tog vi bilen till hallen och hejade fram 14 juniorer som spelade lilla KM. Dom som spelade var otroligt duktiga. Man blir lika imponerade varje gång. Den som vann fick ihop prick 500 på 3 serier. När jag kom hem var det dags för cykelträning med Linn på gården, det gick bra.

Morbror ringde och talade om att det gick bra med blommorna och hur mycket han skulle ha av mig.

Just nu så är det som att vara på cirkus här hemma.

Nu ska jag ta och stoppa dom i säng så man kan få någon timme med lugn och ro.

Av Milla - 30 maj 2009 23:20

VILKEN KANONDAG! Sol, sol, sol så himla skönt.

Vi hade loppis idag, det gick väl sådär. Men man gjorde några fynd :)

Var en sväng till Vällingby och handlade till lilla KM som är imorgon. Det är ju bra att jag fick ett svar nyss att det kommer en spelare till, tur att jag hade några extra priser. Hmm det gäller att vara ute i tid, eller lite sent kanske, men bättre sent än aldrig eller????????? Handlade en jeanskjol till mig när jag var i Vällingby också. Sydde om en hemma igår, men det är bra att ha flera.

Jag tog bort stödhjulen på Linns cykel idag och det gick riktigt bra för henne att cykla utan. Lite träning i morgon så är det nog klart. Fan, va envis hon var. Annars kan det bli lite gnäll när hon misslyckas, men inte idag. Jag sprang bakom 3 gånger sen fixade hon det själv, men det är lite vingligt och lite knepigt att starta ibland. Men jag blev imponerad.

Har legat på spikmattan ett tag, men nu somnade jag inte, vilket jag har gjort varje gång, jag pratade med J på msn samtidigt så då var det lite svårt att somna.

Nu ska jag ta och vara lite trevlig mot maken.

Natti natti

Av Milla - 29 maj 2009 20:23

Idag hade jag kort dag. Det var inte så många elever på skolan, klass 4-5 är ju på klassresa. Sen var det några som va lediga och 2 som var sjuka. Vi hade en skön trevlig dag.

När jag slutade hämtade jag barnen sen bar det av hemåt och sen var jag till Stenhamra och klippte håret. Det var riktigt skönt. Tyckte det kunde vara skoj till avslutningen och innan resan till Marmaris. Bad i saltvatten och sol (som jag hoppas att det blir) sliter ju endel på topparna så det var lika bra att ansa lite.

Igår var jag ju och besökte Sundby för info möte ang 6-års, det kommer nog att bli bra. Anökte om fritids idag till Linn.

Snart ska jag ta och lägga mig på min nya kompis spikmattan. Det är så himla skönt.

Imorgon ska vi ha loppis med bowlingen på Brommaplan.

Man kan ju alltid hoppas att det finns enhel del saker5 och att vi får lite klirr i kassan

Av Milla - 28 maj 2009 07:03

Jag har ju öppningarna på torsdagarna. Inte så kul att behöva vara hör extra tidigt, men men. Idag är det extra tråkigt, i vanliga fall har jag sällskap med A från ca 07:15, men hon har åkt med 4-5:an på klassresa till Riksgränsen och kommer inte tillbaka förrens på tisdag. Men jag har ju min kaffekopp åtminstonde ;)

I tisdags fick jag min spikmatta. Det är ju kanonskönt att ligga på den. Igår låg jag först på mage i ca 20 min sen efter att jag hade löst för Linn så tog jag ryggen, efter ca 15 min somnade jag och sen väckte Jocke mig då hade jag nog legat på den i ca 45 min. Men jag led inte, det är helt underbart.


Idag ska jag börja plocka ner alla andvändbara grjer som ska vidare från fritids till Ekebyhov. Känns inte så kul. Sen ikväll ska jag gå på möte på Sundby ang Linns förskoleklass. Men jag fattar inte hur man kan lägga ett möte idag med start kl 19 när det är derby som börjar kl 20. Jag kommer u att missa nästan hela första halvlek.

Nej, nu måste jag göra något här på jobbet.

Hörs sen!

Av Milla - 26 maj 2009 08:39

Min mamma har varit på besök. Hon skulle vara barnvakt när vi åkte till Norrköping för att spela KM, då har jag inte haft tid att blogga, men nu har hon åkt hem så då finns det lite tid. Nu när hon har åkt så har vi det rent och snyggt hemma, iallafall för en tid. Är inte så jättebra på att hålla efter.


Man har ju fått varit långledig nu, inte helt fel. Men fan va snabbt det går. Dagarna bara susar förbi. I torsdags var vi bara hemma. Jocke jobbade, sen i fredags klippte jag gräsmattan och lite på häcken mot grannarna som aldrig är i sin stuga ( jag har inte sett dom på ca 2-3 år), sen i lördags morse åkte vi till Norrköping för KM. Det var lite färre spelare än vad det brukar vara. Men vi som var där hade det trevligt iallafall och det är ju huvudsaken. Vi började att äta lite smörgåstårta och lotta vilka vi skulle spela med. Jag fick spela med J det kändes bra. Jag kom 4 av 10 st. Jag är helnöjd med min insats. Jag hade ett snitt på 180,75 på 8 serier. Enligt snittet efter det jag har spelat i ligan och så har jag 173, något, så jag låg ju över det så jag är nöjd. Sen blev det en snabbtur till hotellet för att checka in och duscha och sen tillbaka till hallen för middag. Efter det åkte vi till "Trädgården" en utepub. Jättemysigt ställe och där blev vi kvar några timmar. Skulle gå vidare sen till Bomullsfabriken, men det var så jävla lång kö så vi gick till MC D och hadlade med oss mat till hotellet istället. Jag tyckte det var en trevlig helg särsklit trevlig eftersom jag umgicks en hel det med N,T,P och C och det var inte igår.


Söndag hände det inte så mycket på.

Igår var det tillbaka till vardaen igen. Med allt vad det innebär. Skönt att det börjar bli varmt och soligt nu. Det är bara att hoppas att det håller i sig.

Nu ska jag snart börja jobba så det är väl bara till att avsluta för den här gången.

Av Milla - 20 maj 2009 22:53

Idag var det dags för en ny skolutflykt,den här gick till Birka. Vi hade en himla tur med vädret. Det var soligt hela tiden vi var där, när vi väntade på båten för hemresan kommer de gråa molnen. Men vi klarade oss från regn. Jag har aldrig varit där tidigare, så det var rätt så intressant. Men jag vet inte om jag kommer att åka dit igen. Men man ska ju aldrig säga aldrig.

Annars så var dagen ganska lugn.

A hade möte med M angånde nästa år. Hon blev inte erbjuden Ekebyhov, hon blev erbjuden Sandudden. Väldigt konstigt och tråkigt, jag ville att vi skulle fortsätta vårat samarbete som har funkat kanon. Vi behöver inte prata med varandra, utan det räcker med en blick för att veta vad den andra tänker och vill att vi ska göra. Konstigt. Men än är ju inget klart, så vi får väl se.

Idag tackade jag ja till Mathias platserbjudande på Sundby. Mamma och barnen åkte förbi där idag när dom skulle åka och handla blommor och då kunde inte mamma knipa igen och frågade Linn om ho9n inte skulle vilja börja skolan där. Kanske inte så bra,jag skulle ju ha tänkt på att inte säga något till Linn om Sundby, Jag hade små planer på hur jag skulle lägga fram det, men nu sket det sig. Tyvärr.

u är man ledig i 4 dagar, det känns kanon.

Vi bokade resa till utlandet igår. Ska bli skönt att åka iväg en vecka till sol och värme hela familjen. För nu är vi ju en "riktig" familj. ;)

Annars är det KM som ska bli färdigt, det är inte så mycket kvar att göra, men lite små fixningar här och där.

Av Milla - 18 maj 2009 22:02

Var är värmen. Helgen var = strålande skönt och shorts väder, måndag var kallt som attan. Nu får det vara slut på denna bergodalbana.


Dagen har flytit på. När jag skulle stänga idag hade en elev sprungit upp på fritid när jag trodde hon gått hem ( hon sa hejdå och jag var kvar ute och städade alla leksaker, vilket tog ett litet tag), jag gi8ck in och låste alla dörrar, kollade att det inte var någon kvar och satte på larmet. När jag hade kommit till dagisgården så kommer denna elev ut. Hon hade gått upp med skorna på, vilket vi inte får göra. Så hon satte igång larmet. Men det han aldrig gå till larmcentralen. Hmmmm, inte bra att låsa in någon elev. Men det gick bra iallafall.

Var iväg och spelade lite korp ikväll, det gick hyfsat, nu är det slut med korpen också så det är bara KM kvar sen är denna säsong över. Känns rätt så bra faktiskt. Nu ska man börja vara ute i SOLEN när den behagar visa sig.


Har hållit på med KM ikväll, så nu är det nte så mycket kvar, vilket är skönt.


Nu ska jag nog gå och träffa John Blund.


Av Milla - 16 maj 2009 14:44

Igår kväll var jag och barnen på "Smä stjärnorna" på skolan. Det var klass 4-5 som arrangerade det. Det var helt suveränt. Det var 8 st somj uppträdde och alla hade olika låtar. Men en kille som går i klass 4 var Carolina af Ugglas och sjöng snälla snälla. Han kommer in på scen och har brun långhårig peruk och en vit lång stjorta och blåa långa gummistövlar. Han var kanon. Han hade tränat in varje rörelse exakt. Klockren. Segrare? Självklart.


Idag blev det lunch påp MC D, det var ansiktsmåling mellan 11-13. Spiderman eller Hallo Kitty, jag behöver väl inte skriva vad Linn valde kan jag tänka mig. Nu har vi en målad Linn som springer omkring. Jag vet inte om vi kommer att få tvätta henne ikväll.


Nu ska jag gå ut och hålla koll på bilen där mathias sitter och sover.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards