Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Milla - 4 januari 2013 19:18

Ska göra ett allvaligt försöka att vara lite bättre på att skriva här.

Nyårs afton var en väldigt lugn tillställning. Gjorde en trerätters meny, men de som ev skull komma fick tydligen annat för sig, för vi blev själva. Ja, nästan en vän letade sig mot kvällningen. Men till förrätt blev det kycklingsallad med chili/lime sås. Helt okej, men den rätten kan vidarutvecklas en aning. Till varmrätt blev det oxfile´med smördeg runt och potatis gratäng och hemma gjord noblisås. Helt suveränt gott (om jag får säga det själv) och till dessert blev det vit chokladmousse med passionsfrukt på toppen. Det var också gott. Man blev mätt och belåten. Vin slank också ner. Vid tolvslaget blev det raketskjutning utanför. Kom isäng runt 2 tiden. Mådee toppen dagen efter. Det var skönt.


Har börjat läsa en triologi. Eller rättare sagt jag har läst 2 delar, den sista kom idag, men har inte börjat på den ännu. SKa göra det i helgen tror jag. Ska plugga det sista lilla inför tisdag (då högskolan börjar igen) innan jag börjar med boken. De andra 2 delarna läste jag ut på ca 5 dagar, så dom är lätt lästa. Vilken triologi pratar jag om? Jo, E I James böcker. 50 nyanser av honom, 50 nyanser av mörker och 50 nyanser av lycka. Kan varmt rekomendera dessa böcker. Ja, det är mycket sex i dom, men dom har en handling och jag tycker dom är väldigt bra.


Har varit och spelat lite bowling med under lovet. Spelade Stockholms mästerskap, det gick så där. Jag spelade över mitt snitt, så jag ska väl inte klaga. snittade 188 på 6 serier. Nu gäller det att komma igång och börja träna lite inför ligan som drar igån igen den 12/1. Då står Gotlandslaget Stånga för motståndet. Vi mste se till att börja vinna lite igen, annars finns risken för att vi ska trilla ner och det vore kanske inte så kul. Jag har lite funderinga om bowlingen, men vi får se vad som händer.


Sitter just nu i soffan, med datorn iknät och dricker lite vin och fundrar på livet i allmänhet. Kollar lite smått på postkodmiljonären.


På tisdag ska jag "skolka" en stund från Högskolan. Fick nämligen lov att boka om min klipp och färgtid på jullovet, då jag var dyngförkyld. Fanns ingen chans att jag kunde sitta i en frisörstol den dagen jag hade tid. Då hade mitt hår blivit väldigt hackigt, nös och nös och nös hela tiden. S jag fick boka om den och då fick jag tid p tisdaa. Så jag tog den. Ska bli kul och se vad resultatet blir.


Önsakr er som tittar in en god fortsättning!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards