Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Milla - 28 oktober 2011 17:40

Idag hade vi halloween på jobbet. Ungarna var uppe i taket halva dagen. Efter lunch så fick de som ville sätta på sig utklädningskläder. Vi hade gjort en spöktunnel i legorummet och disco i ena klassrummet, ansiktsmålning i köket och sedan så blev det halloween muffins. De skulle även få popcorn. Jag tog fram kastrull och skulle poppa, men jag vet inte var som var fel, mendet blev knappt några popcornäven fast jag hade i halva påsen. Menett nytt försök med den andra halven blev ännu värre. Lite bottenskrap bara, så jag slänger mig i bilen och kör till ICA för att handla nya. Denna gång blev det micropopcorn. Mycket lättare........ eller..................

Lyckades ha för hög värme på så det började brinna ipåsen som låg i micron, värsta rökmolnen kommer iut genommicroluckan. Ops,brandlarmet går. Bara att tömma hela skolan på elever och ner till fotbollsplanen för samling. Men vi ringde till brandkåren och meddelade vad som hänt. men när vi har fått lov att gå tillbaka så är det 2 brandmän inne på våranavdelning, 1 med tuber på ryggen och 1 utan. Då visar det sig att sensorn som ska lysa att den startat larmet inte lyser, så det fanns något bra med att jag startade larmet för annars hade de inte sett det felet. Men det kommer att vara en dag så eleverna på våran avdelning kommer att minnas länge. Jag vet inte hur många av våra elever som frågade när vi kom upp igen vart papcornenvar som dom skulle få. Jaja, lyssnar man inte på lektionerna varför ska man då lyssna på oss på fritids?

Nu är jag och maken själva hemma för våra barn är hos O med L:s en massa klasskompisar och käkar hamburgare och går runt och frågar "bus eller godis". Jocke har även han varit runt med dem först.

Nu är det dags för oss att stoppa något i magen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards