Alla inlägg den 1 september 2011

Av Milla - 1 september 2011 22:23

Det är fortfarande ont.....

Jag ler fast mitt hjärta gråter....

Jag håller modet uppe, men varje dag som går kommer jag närmare en jobbig dag. Dagen då jag ska åka tillbaka till min hemstad för att gå på begravning. En begravning är aldrig kul, men när den kommer plötsligt och till en ung människa som har så mycket kvar att ge, är det extra jobbigt.

Ikväll har det varit jobbigt, sorgen av en förlorad vän är jobbig.

Om jag tycker att den är jobbig vad ska då inte de anhöriga tycka?

Jonas,vart finns rättvisan? Du försvan på tok för tidigt, vi hade ju planerat att ses snart, när får jag se dig igen. Jag vill ha våran fika vi pratat om, jag vill festa som vi har gjort så många gånger. Jag vet ju inte hur det är på "andra sidan", finns "andra sidan"? Kommer jag få träffa dig igen med Daniel?

Så många minnen har kommit tillbaka ikväll.

Jag bär dig alltid med mig, i mina tankar och i mitt hjärta.

LIVET ÄR GRYMT OCH HÅRT!

En tuff stig att vandra vidare på, för mig och många andra.




Av Milla - 1 september 2011 19:03

Igår efter jobbet åkte jag ner till hallen för att först ha teori och sedan träning. Det var givande teori och sedan vart jag själv på min bana, men det var för att jaginte visstehur länge jag kunde träna för jag visste inte hur länge barnen skulle palla att vara kvar. Nu hade jag tur, för M kunde sitta och titta på en film på datorn och L fick en kompis att leka med eftersom R var med nere. Så jag kunde vara med hela träningen.

Imorse skickade jag iväg ett sms till en vän, kände mig lite olustig i kroppen, så jag kände att jag behövde skicka ett sms för att få reda på att inte jag hade gjort något som gjort att personen i fråga var som den var. Men jag trodde fel, på säått och viss. Personen hade det lite jobbigt just nu, med många tankar och om och men, men jag fick tillbaka en förklaring och ett tack och några små ord till som gjorde att det kändes riktigt skönt inom mig igen, så man kan säga att jag gjorde en gord gärning idag, både till mig själv och till en vän, sånt känns alltid skönt.

Idag så hade jag ett samtal med en förälder och det var ett lite jobbigt samtal, för oss båda. Jag hoppas att det kommer att bli bättre och lättare för denna person snart.

Imorgon är det fredag och sedan helg, den här veckan har gått hur fort som helst. Kan det bero på att jag har varit ledig en dag extra och sedan skolan 1 dag? Ska sätta mig med näsan i skolböckerna snart igen, nu ska jag krama mina barn och berätta att jag älskar dom <3


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards