Alla inlägg under augusti 2011

Av Milla - 14 augusti 2011 13:29

M somnade som enstock igår vid 18,30 tiden, det gick inte att väcka honomigen. SÅÅÅÅ 03,40 kommer han och är vrålpigg, hmmm ingen glad mamma i detta fall. Men vad gör maninteför sina barn? Upp och lägga sigpå soffanoh sedan in i hans rum och efter en stund vill han titta på film iL:s rum,honhade kommit över till oss, sen var det morgon. Ja, det var den nattsömnen det. Nu sitter man på halva rumpan, halva ryggen i soffan. Jag orkar inte så mycket mer. Har startat entvättmaskin och ska snart dammsuga lite, sedankänns det somom det intekommeratt hända så mycket mer för mig denna dag.Kolla lite tv och bara vara är det som återstår efter att golven är rena och tvätten hängd.

Imorgon är det personalmöte innan skolan börjar, då ska vi fixa scheman, tider, raster mm mm. Hoppas bara att dagen går snabbt. Gillar inte dom dagarna så himla mycket, kan bli lite sega.

Funderar om jag ska sätta mig och kolla om jag hittar lite roliga kläder att köpa. Har hittat ett par snygga dojjor jag vill ha, men vi får se hur det blir med det. Jag har ju en viss budget jag ska klara mig på när skolan börjar igen, men jag är ganska glad att den drar igång snart, ska bli kul att träffa alla klasskompisar igen och sedan är det inte så långt kvar. Vid jul har jag klarat av halva tiden :).

Men jag skulle behöva lite nytt till garderoben.

Ja, nu ska jag kolla lite om jag hittar nå kul, bättre det än att sitta här och tycka att denna dag är tråkig.


Av Milla - 13 augusti 2011 18:18

Fick frukost på sängen imorse,hör inte till vanligheterna,men det har hänt några gånger. Väldigt trevligt uppvaknande.

Vid lunch åkte jag och M till C som fyllde år och fikade lite och lämnade över en liten present. Sedan blev det lunch på MCD.

När jag/vi kom hem hade vi besök. Så nu är potatisen i ugnen, köttet ligger i marinad och sedan blir det grillning. Trevligt trevligt, lika bra att passa på, man vet ju inte hur länge till man kan vara ute och grilla.

Sitter nu i soffan med en halloncider, gott!

Imorgon har vi inget inplanerat som jag vet om i alla fall, så vi får väl se vad dagen för med sig.

Har även hunnit med att tona håret idag, ville få bort de grå som finns på skallen,så nu klarar jag mig i någon vecka.

Ha en underbar lördag.

Av Milla - 12 augusti 2011 18:45

Precis när jag skulle gå hem från jobbet ringde J och berättade att L följde med O hem,så jag behövde bara hämta M. Jaha,trevligt men samtidigt lite tråkigt. J jobbar ju kväll så jag hade tänkt att jag skulle mysa lite med båda barnen ikväll,men tji fick jag. Nu har jag ätit och sitter och slötittar på tv,men just nu är det inte mycket som lockar på burken. Men men, jag funderar på om jag ska ta och tona håret lite så att jag får bort mina gråa strån och så, men jag vet inte. Måste ju göra det snart, så varför skjuta på det?

Idag blev jag och mina elever klara med ett pussel som vi började med i onsdags, det var ett pussel med en tecknad cirkus och typ 100 olika gubbar och djur. Det var 1000 birat, riktigt trevligt att bygga tillsammans med barnen. Nu har vi ett pussel till, vet inte när vi kommer att börja bygga det eller om vi ska riva det gamla eller om vi ska limma upp det och sätta det på väggen. Ska prata med de andra. Fick ett tips av städerska så vi kanske ska göra som hon föreslog. Vi får la se.

Sitter och läser lite till skolan med, vi skaläsa en bok, vi hade 3 att välja på, jag valde "svinalängorna", har inte kommit så långt,men ska snart sätta mig och läsa lite till. Men den verkar helt okej. Skönt om jag kan klara av den nu, så har jag lite mindre att läsa tills skolan börjar. Nu har jag fått lov att ta en semesterdag för vi ska tydligen vara i skolan både måndag och tisdag första veckan,vilket inte var så jäkla kul, men men. Nu förlorar jag ju inga pengar men en semesterdag. Bara att bita ihop.

BARA 2  ÅR KVAR :0)


Av Milla - 11 augusti 2011 18:00

jaha, då har man jobbat i 4 dagar igen då. Visst det har varit mindre med barn, men attans vad snabbt man kommer in i sina gamla vanliga rutiner snabbt. Känns inte som om man har varit ledig i 6 veckor. Nu är det inte många dagar kvar innan skolan börjar igen, för egen del. Sattoch kollade på schemat.Hoppas att det kommer att gå lika bra somförra året om inte lite bättre.

Imorgon är det fredag och nästa vecka drar bowlingträningen igång igen. Det ska bli kul. Vi ska till V-ås på träningsmatch den 25 aug, men först ska vi ha träningsläger 1 dag och sedan ska vi fira lite på kvällen. Det ska bli trevligt. Iår ska jag ge mig själv den mesta tiden på banorna. Jag ska tänka på mig själv och ingen annan. Självklart på mina lagkamrater, men jag behöver inte träna juniorerna och det känns riktigt skönt. Jag hoppas att det kommer att gå bra.Om det går som det gjortd i halligen kommer jag att bli lycklig för där gick det riktigt bra.

Nu ska jag ta och göra lite nytta här hemma.

Av Milla - 8 augusti 2011 23:28

har en vän som har separetat från sim sambo, dom har delad vårdnad och nu har sambon tagit barnen och dragit. Min vän har inte pratat eller sett sina barn på ca 3 v. Hur kan vara så hjärtlös att man gör något dyrligt. min vän har kontaktat myndigheter av olika slag och visst hjälp får personen, men det tar tid. Alldeles för lång tid. Den som har tagit barnen borde spärras in bakom lås och bom. Kasta sedan bort nyckeln. Fy så ruttet och lågt.Om man inte bryr sig om sig själv och struntar i vad som änder den dagen man åker dit så kan man väl tänka på barnen. Men icke då. Inte denna person, men jag vet att en dag så knackar det på dörren och då är det kört.


Idag har jag börjat jobba igen,man kan väl säga att det blev en ganska mjuk start, vi hade bara 10 st barn på våran avdelning. Blandade känslor att vara tillbaka på jobbet. Kul att träffa alla igen, men nu vet man att det är ca 1 år kvar tills man är långledig igen. Men det är väl bara att ta tjuren vid hornen och se glad ut. Man får ju vara glad att man har ett jobb.

Börjad emed ena skolboken idag, kominte så långt, men den är på engelska. J jobbade kväll, så jag fick leka lite här hemma så att de somnade också.

imorgon efter jobbet ska jag ner till hallen och spela halligan. Det ska bli kul.

Nu ropar kudden på mig, så det är bara att gå in och sluta ögonen för ikväll så man orkar med morgondagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards