Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Milla - 28 maj 2011 20:59

Idag har jag setat med näsan i en bok som jag inte fattar mycket av alls. Den var inte skriven på den bästa engelska jag har läst. Men nu har jag skrivit ner det som var något, tror jag i alla fall. Imorgon blir det fin justering så att jag kan maila det till T så hon får ihop det hon ska skicka in. Jag hoppas att det duger, just nu orkar jag faktiskt inte bry mig särskilt mycket om det som är kvar. Jag tror i och för sig att det mesta av ifall vi kommer att få godkänt eller väl godkänt eller resttas nog från den sista saken vi ska göra den 7/6 plus texten vi lämnar in som sammanfattar hela delkursen. Vad jag redovisar tror jag inte bedöms så himla hårt. Huvudsaken är nog att jag står där framme och säger något. Men det har varit tufft nu på slutet.

Nu kollar jag på CL i fotboll, mycket trevligare än att sitta med näsan i boken. Men nu är det bara 2 tisdagar kvar, så från nästa onsdag så vet jag inte hur trevlig jag kommer att vara på kvällarna här hemma. Då gäller det att få ihop det hela från den här delkursen. Eller rättare sagt "knyta ihop säcken" för den här terminen/läsåret.

Nu ska jag hålla en extra tumme för barca, vilket jag gjorde i CL i handbollen med. Dom vann och ska spela final imorgon. Lite kul med en kille man känner väldigt väl i laget.

Ha en trevlig lördag det som är kvar av den.

Av Milla - 28 maj 2011 10:17

Idag ska jag plugga en massa, sedan ska jag även ta en sväng till bowlinghallen och försöka träna lite. Ska ju spela SM imorgon,  så lite extra träning skadar nog inte. Jag fattar egentligen inte varför jag sa att jag skulle spela det. Men men nu är det bara att bita ihop. Men splear jag som jag gjorde på KM kan jag lika gärna låta bli. Det var katastrof.

Sedan måste jag plugga. Har minst 2 saker med skolan som måste bli klara idag. Skulle vara skönt att få det ur vägen och börja med det sista som ska vara inne den 7/6.

Önskar att allt skolarbete var över nu, så man fick koncentrera sig på att det snart är semester. Men det är inte så långtidkvar, det ska bli så himla skönt. Känner att jag verkligen behöver ledigt. Det har varit ett tufft år. Men efter semestern får jag ta nya tag och hoppas att det blir ett toppen år med skolan och jobbet.

Kontaktade facket igår, då jag hade retat mig på att en nyanställd med samma utbildning som mig fick mer i lön än mig fast denna person har mindre erfarenhet än vad jag har. Jag ser ingen motivation att fortsätta plugga vidare. Det skulle vara lättare att byta jobbkommun istället, då skulle jag nog kunna få upp min lön lite och slippa förlora minst 4,500kr varje månad för att man pluggar 1 dag i veckan. Men vi får väl se hur jag ska göra. Känns skit just nu. Inte att jag missunnar min kollega mindre pengar, men undrar hur dom fördelar sina pengar på sina anställda. Det känns ju inte uppmuntrande att plugga vidare.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards