Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Milla - 26 maj 2011 22:32

Imorgon ska jag ta och göra ett sista (inte riktigt, men nästan) ansträngade ryck med att göra klart det mesta av skolarbetet som är kvar att göra, detta förstaår på högskolan. Men jag har haft tankarna på annat de 2 sista dagarna. Jag funderar alvarligt på att skita i att fortsätta nästa år.Jag fattarinte om det är värt det.Fick igår reda på att en som har samma utbildning sommig just nu och färre årinom yrket fick efter ett samtal med chefen högre lön än mig. Det med hela 1,500kr. Ska jag fortsätta jobba somjag gör nu eller ska jag plugga vidare i 2 år till eller ska jag helt sonika säka nytt jobb i en annan kommun för att få upp lönen? Jag har ringt till facket, men inte fått tag på dom, har lämnat ett meddelande. Jag tycker att det är helt sjukt. Jag gör dessutom mer än vad denna person gör. Menantar att det är för att denna person har en snabel och det har inte jag. Men men, vem har sagt att vi lever i ett rättvist samhälle eller att det är lätt att leva?

Men jag ska fört höra vad facket har att säga sen ska jag nog ta mig en tankeställare. Ringer dominte imorgon fm så ringer jag igen.

Nu kallar sängen på mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards