Alla inlägg under januari 2011

Av Milla - 12 januari 2011 18:36

Idag drar jag igång med tentan som ska vara inne på tisdag. Det är om konflikthantering. Intresant ämne, men det är mycket. Jag känner att jag vill börja nu eftersom jag måste ha godkänt från föräldrarna att jag skriver om deras barn. Nu kommer jag inte att skriva vart det är eller barnens namn, men dom vill godkänna det iallafall. Så det är bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång. Det är inte lätt,men jag hoppas att det blir bra.

Idag har det blivit stjärtlappsåkning och rumpåkning ner för backen på jobbet.

Mycket med snö är det med. Nu är jag trött på snön, nu får det gärna börja bli vår. Men det lär ju dröja.

Jag vill åka till varmare breddgrader. Jag vill ha sol nu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tänk vad skönt det kommer att bli när man slipper klä på sig lager på lager på lager och slipper klä på barnen lager på lager på lager på lager.

Nej, nu ska jag sätta igång med tentanså att det blir något gjort.

Av Milla - 11 januari 2011 18:04

Då var man tillbaka till verkligheten igen då. Igår var det planeringsdag hela dagen, sen idag var jag tillbaka till högskolan igen. Imorgon blir det till att träffa alla elever igen.

'Gårdagen gick braq. Jag var liteorolig in för den nya läraren som ska börja jobba med oss, men det funkade ganska bra. Det kan nog bli brai slutändan, fast jag kommer att sakna A, men hon kommer ju tillbaka efter sommaren. Jag hoppas då att hon kommer tillbaka till våran klass och jobbar.

idag var det en mycket intressant dag på högskolan. Många roliga samtal och glada skratt blev det. Det är kul att träffa de varje tisdag. Jag har verkligen saknat dom. Undra hur det kommer att kännas i sommar då, när vi kommer att vara ifrån varandra ännu längre.

Nästa vecka ska tentan in, jag får börja jobba med den imorgon. Idag kommer jag inte att börja, jag tänker ta det lite lugna och fundera lite på vilken konflikt jag ska skriva om, men jag tror att jag vet vilken jag ska skriva om.

A det kommer inte bli den konflikten, det ska vara en från jobbet, så det funkar inte.

Nu ska jag spela lite wii så att M äter lite mat, det är snart dags att stoppa honom i sängen.

Hej svejs så länge.

Av Milla - 9 januari 2011 14:39

Nu har vi kommit hem igen efter ett besök i Sala hos mamma. Jag, barnen och S åkte ju dit i fredags för att vi skulle spela mot Sala och sedan en match i Avesta. Vi kom fram vid halv 8 tiden på fredagskvällen. Matchen mot Sala vann vi men mot Avesta förlorade vi. Men vi får ju vara glada att vi fick med oss 2 poäng hem denna helg.

Hemresan idag gick bra den med. Nu ska jag placka upp väskorna och sätta igång tvättmaskinen, sedan ska jag lägga mig i sovrummet och kolla lite på skidor. Bara slappa och slöa en stund. Det kan vara så skönt att bara göra det. lika bra att passa på om man har chansen.

imorgon är det studiedag, men inte för personalen. På tisdag ska jag tillbaka till högskolan. Sedan måste jag ladda för nästa tenta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, men jag får ta och fundera till ordentligt. Jag kommer nog på något.


Nu till sovrummet och skidor ettag.

Av Milla - 6 januari 2011 23:06

Idag eller rättare sagt natten till idag togs en människas liv bort här ute på E. Det var en ung person, blott 17 år som rycktes bort. En flicka vartäven hon skadad, hon är 16. Han ligger nedsövd, men läget är tydligen stabilt. Det är många frågetecken kring händelsen. Jag hoppas verkligen att de får tag i den eller de som har gjort detta. Båda ungdomarna har gått på skolan jag arbetar på. De gick där förra året. Nu har det varait många tragiska händelser på bara några dagar, nu vill jag inte ha flera dåliga nyheter på väldigt länge. Antsar att vi kommer att prata om detta på jobbet imorgon. Antagligen ännu mer på måndag när all personal är samlad och vi har studiedag.

Nu ska jag packa och sedan sova.

Av Milla - 6 januari 2011 15:42

Då har jag gjort klart skolarbetet för den här veckan. Nu är det bara att börja fundera på en konflikt jag ska skriva om till tentan som ska vara inne den 18/1. Vi skulle skriva om en konflikt vi har deltagit i själva eller som vi har medlat i. Har ingen susning om vad jag ska skriva om. Men det löser sig. Jag har ju några dagar att tänka.

Men jag tycker själv att jag har varitriktigt flitig idag. Nu sitter jag i soffan och funderar på vad jag ska göra. Har ingen lust med något alls. Skulle bara vilja krypa ner i sängen och sova och inte behöva göra något mer denna vecka känns det som. Sov inte så bra inattså det beror nog på det. Nu har jag sovit dåligt 2 nätter irad, jag hoppas att jag kan få lite skön skönhetssömn inatt, för det kan jag behöva :)

Nu fick jag lite att göra, städa kylskåpet kom upp som en önskning av min kära make. Så då får det bli så. Han ska byta ut sommardäcket vi fick sätta på hans bil eftersom jag pajade det ena vinterdäcket. Men det har vi fått tillbaka lagat. Ska jag köra till Sala imorgon så kan det vara bra att ha fyra vinterdäck på bilen.

Av Milla - 5 januari 2011 22:38

Jag är så less på all denna snö. Visst snö är fint, men det som har kommit ner nu får räcka. Jag vill inte ha mer snö nu. Den kommer säkert ligga kvar tills långt in i maj känns det som. Nu behöver vi inget mer. Det går att åka skidor,pulka, stjärtlapp mm mm. Nu vill jag att det ska börja smälta så smått och sakta.

Idag var det en lugn dag på jobbet. Skulle ringa till högskolan och kolla en grej, men först glömde jag bort det och när jag kom på det, så hade de stängt för dageneftersomdet var dagenföre helgdag. Men jag kan kanske ringa dit på fredag, annars blir det måndag.

Imorgon hoppas jag på sovmorgon, det skulle vara så skönt, sen måste jag sätta mig och plugga. Har varitlite slö med det nu under jullovet. men om jag tarmig ikragen så hinner jag nog bli klar med det som ska vara klart tills på tisdag imorgon. Senmåste det nog bli liteskottat på tomten. Men det får bli träningspasset imorgon.

Idag tränade jag en massa bowling. Först spelade jag 8 serier,det gick sådär. men sedan när det var dags förden vanliga träningen så testade jag lite annat spelsätt och det funkade kanon. Slog pers på 3 serier 678 hade jag då, sedan slog jag pers på 4 serier, då hade jag 868. Det var riktigt kul. Men var lite trött på slutet. Vi var ju bara 3 som tränade så vi hade varsin bana. Så det blev inte mycket vila. Men det var superkul. Nu är det bara att hoppas att det håller i sig i helgen.


Nu sitter jag i soffan och kollar på juniorVM i hockey. Sverige-USA. Sen blir det nog att krama kudden och maken innan jag somnar. Ska även packa lite inför fredagen när jag och barnen i sällskap av S för matcher i Sala och Avesta.


Av Milla - 4 januari 2011 21:55

Imorse försov jag mig inte iallfall. Var på jobbet igod tid innan jag började. Satt och pratade lite goja med 2 arbetskamrater. Sen blev vi fler och fortsatte och prata och leka med barnen. Efter lunchen så gick vi ut i snön och lekte. Började med att F och jag tog sats och sprang och hoppade och satte oss rakt på baken i en snövall. Ungarna kollade som om vi var helt knäppa i skallen. Var fortfarande lite rastlös efter att ha varit inne i några timmar. Så upp i rutschkanan och tog fart, for ner som ett jehu. Glatta täckbyxor och is i kanan gav mig en fart så att jag flög och landade på rumpan. Alla garvade som bara den. Upp igen och när jag precis har satt mig så ropar nästa fröken, vänta på mig jag vill också åka. Jag väntade, sen for både hon och jag iväg. Båda landade med en dums på backen med rumpan före. Ont gjorde det, men kul var det. Innan vi gick in bröt vi lite mot skolans regler och hade lite snöbollskrig. Sen blev det lite fika innan vi gick ner till gympasalen och lekte "kattens nio liv". Imorgon blir det troligen en ny tur till gympan för att fördriva tiden.

Imorgon öppnar jag så då blir det en tidig dag, vilket kommer att vara skönt. Jag ska åa och träna lite då. Hinner kanske köra några serier innan juniorträningen och sedan ska jag träna på min egna träningstid.

Nu ska jag krypa ner i sängen så jag orkar upp när klockan ringer imorgon bitti tidigt tidigt.

Av Milla - 3 januari 2011 23:07

Jobb idag,men dagen började inte bra. Försov mig, men det var inte mitt fel. Iphone,säger inget mer. Men jag var inte ensam som försov mig.Men från att jag ringde till jobbet,direkt efter att jag hade stutsat upp ur sängen så var jag på jobbet 30 min efter att jag hade ringt. Rätt bra jobbat tycker jag. Men imorgon ska jag inte försova mig. Nu vet jag att det funkar igen. Tack F för hjälpen. Nu ska både jag och E komma i tid imorgon :)


Träningen idag har bestått av plankan i 2 min och ca 200 situps. Tycker att jag har varit rätt duktig iallafall. " timmar ute med barnen i skolan med.Man står ju inte stilla hela tiden när man är ute med dom. Om det blir lika bra väder imorgon som det var idag ska jag nog ta och åka lite stjärtlapp. Synd bara att jag får så himla ont i rumpan bara. Men jag hoppas att det är lite mjukare nu när det har kommit lite mer snö.


Nu ska jag kolla klart på småkronorna i hockey VM. Heja   sverige!!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards