Alla inlägg under november 2010

Av Milla - 12 november 2010 23:46

Imorse var det en tur till en annan skola för att observera en klass 9 i gympa, tillbaka till jobbet,reda ut ett bråk som skett på rasten, lunch,reda ut nästa bråk, följa med halva klass 3 till badhuset (först buss sen tuben), hämta den andra halva i badhuset för att åka tillbaka till skolan,jobba på egna avdelningen, hämta barn på dagis,åka till bowlinghallen för att hämta mammsen och sist men inte minst åka hem med alla.

Det var typ min dag idag. Sen har jag inte gjort så mycket mer idag, men jag tycker att det räcker som det har varit. Nu har jag setat och pratat med mamma och väntat på att mannen ska komma hem efter sitt kvällspass.

Imorgon är det dubbel i bowlingen. Men det är ju i krokarna.

Har ikväll läst en väns blogg, jag fick en funderingpå ensak hon skrev. Hon skrv att grannarna hade "lite" fest och hon blev störd, så hon skulle stoppa strumpor i öronen för att få lite lugn. A jag funderar bara på en sak. HUR stora örongångar har du?????

Nu ska jag ta och umgås med de mina innan det blir dags att krypa ner i sängen.

Hörs imorgon istället.

Kram på er alla


Av Milla - 11 november 2010 23:29

Idag kl:14,45 förändrates mitt liv tillbaka till det normala, hoppas jag iallafall. Jag fick ett samtal som jag har väntat på de senaste veckorna. Ett samtal som har gjort så att en stor stor sten föll från mina axlar, huvud,mage, ja hela mig. Det var ingen liten sten utan ett berg jag har gått och burit på i ca 6månader. Lite mer kanske. Nu har jag fått igenomen av mina önskningar. Ni som känner migoch vet vad jag har gått igenom vet nog eller kan nog räkna ut vad det är. Inga mer samtal, sms, mail mm mm. Jag tror inte jag behöver beskriva mer för att ni ska förstå och jag tror inte att jag behöver skriva mer hur Skönt det är. Så jävla UNDERBART rent ut sagt. Mitt liv tillbaka Äntligen.

Jag är fri, fri somen fågel, jag är fri fri som en vind........................


Idag var jag tillbkaa på jobbet. Imorgonskommerdet bli enmassaflackande och farande+ 30 min extra arbetstid. Inte många min övertid, men det blir en lång dag. Men men det är bara att bita i det sura äpplet så att säga. Men jag får skylla mig själv.

Sen kommer jag att ha lite sorg imorgon. Det är A:s sista dag imorgon. Inte kul, men jag är glad för hennes skull.Hon kommer att bli en underbar mamma Jag hoppas hon kommer på besök ofta.


Nu ska jag gå och slå en nacksving påJohn Blund så att jag är på allerten imorgon när jag ska sitta och övervaka en klass 9 på idrotten i 1 timme.

Så go natt alla, var ni än är.


Av Milla - 10 november 2010 21:34

Jag kommer nog snart att få små djävulshorn i pannan. Jag är inte säker, men jag tror inte att jag ärsjälv som kommer att få det. Men just nu sk***r jag i det. Har jag fått lida kan denna person få lida lite. Man straffar inte mig utan att få känna något tillbaka. Det är en saksom är säker. Jag har inte skrivit ut personens namn, men om det händer att jag hör något från denna person igen så kommer jag inte att tveka, jag kommer att varna allt och allaför denna person. En sjuk människa som behöver hjälp. Hjälp som inte vi svensson kan ge, det måste till expert och proffshjälp. Jag och fler med mig har vissa ess i rockärmen som vi kan plocka fram. Mer finns om vi så vill.


Idag har jag varit på VFU på en montissori skola, det var riktigt trevligt och intressant. Jag vet inte om jag skulle vilja jobba med det själv, men det där inte omöjligt. Det var lugnt och väldigt bra arbetsmiljö.

Jag var även med på fritids, men där var det inte så stor skillnad från det vi gör. MEn dom hade vissa saker i klassrummet som jag ska berätta om för mina kolleger imorgon som jag tror att vi kan ha användning för.

Nu ska jag försöka öppna mina skolböcker och plugga lite. Vill inte men jag måste väl. Kan inte vänta till sista dagen, då blir det bara halvdant.


Ha det så bra alla vänner och ni andra som kikar in.

Av Milla - 8 november 2010 22:47

Idag var det full rulle igen.Många barn som varit lediga1 vecka.

Idag var jag inte i barngruppen så mycket efter lunch. Först hade vi avdelningsmöte, sen var det LBG möte. MEn det gick bra.

På fredag är det A:s sista dag innan hon går på gravledighet. Det kommer att bli tomt. Menjag hoppas att hon kommer och besöker oss ofta. Jag kommer verkligen att sakna henne.


När jag hade hämtat barnen såblev till att fundera på vad vi skulleäta, det bidde hamburgare på barnens begäran. Det funkade bra och alla åt.Sen blev det helavtvättning i badet. Så nu klarar dom dig någon dag.

Efterdetfickdom upp kroppsvärmen genom att spela lite wii. Sen krambjörnarna och bamse som gonattsaga till Mathias och Ronja Rövardotter till Linn.

Nu har jag bara setat ochlekt framför datorn en stund, snart ärdet dags för mig att gå och krama kudden. Imorgon väntar skolan och sen på onsdag ska jag iväg och göra vfu på Birkaskolan. Det kommer att bli trevligt (hoppas jag iallafall).


Jag ska iväg på en till vfu den här terminen. Jag ska kollamedenklasskamrat imorgon om det passaratt jagkommertill henne om 2 veckor. Det hoppas jag att det gör.

imorgon kommer våran rätta läraretillbaka, det ska bli skönt.


Annars har det inte varit så mycket den här dagen, men det kommer nog att bli lite tuffare resten av veckan. Men det kommer att gå bra.


Nu ska jag kolla när jag börjar imorgon och i vilken byggnad och sal jag ska vara på morgonen. Skönt att veta det, men jag kommer säkert att få kolla imorgon bitti med igen. Mitt minne sviker ibland. Vet inte om det har att göra med åldern men det tror jag inte. Det har alltid varitså.


Går fortfarande omkring med ett leende på läpparna. Jag hoppas att det kommer att hålla i sig. Ska prata med en person på skolan imorgon och höra om det finns några nyheter. Jag hoppas det och jag hoppas att dom är goda.

Ha det så bra alla glada.

Av Milla - 7 november 2010 08:15

Facebook på gott och ont. Jag har hittat massor av gamla klasskompisar mm, vilket är kul, särskilt när man har flyttat så man inte ses lika ofta som man gör om man bor i samma stad. Men jag vet vissa som lägger ner sin fb och byter namn och loggfoto VÄLDIGT ofta, undrar vad det beror på. Jag fattar inte att de som dom har som vänner måste ju fundera varför det sker hela tiden. Skulle jag ha haft de som vänner skulle jag ifrågasätta varför. Det måste ju bero på något. Jag skulle nog tänka mig för innan jag addade dom som mina vänner efter typ andra bytet. Jag är glad att jag inte har dom som vänner, jag klarar mig utan dom.


Söndag idag, det ska vara vildagen, men jag måste plugga. Har ett "mimi pm" som måste vara inskickat idag till kl:18,00, så det är bara att plugga. Inte så jättekul, men ett måste.


P, jag bytte däck igår , så nu är det gjort. Visst är jag duktig. Jag gjorde det själv med ;)


Nu vill barnen ha frukost så det är väl bara att fixa det. Jag har iallafall fått en kopp kaffe, så det känns bra. J har åkte till jobbet för att jobba fast han egentligen är ledig. Men det är ju final idag, tur att man kan kolla det på scoring online.

Idag kommer det ine bli många minuter utanför ytterdörren.


Nu är det frukost. Hej så länge.

Av Milla - 6 november 2010 21:50

Idag spelade jag en tävling, hovslaget heter den. Hur det gick? Det gick sådär. Jag är missnöjd med 2 serier, de andra fyra är jag nöjd med. Men men, det kan inte gå bra jämnt. Men jag hade det trevligt iallafall.


Ja, vad ska man säga om det somhänder i mitt liv just nu? Jag kan säga så här mycket, Livet känns toppen och jag går mest omkring och ler. Jag är gladare för varje dag. Idag har jag fått några intressanta mail som gjorde att jag nog har förlängt mitt liv mednågra år av allt skratt. Vart ska detta sluta? Ja den som skulle kunna svara på det skulle gärna få höra av sig till mig.

Men en sak är säkert, man ska aldrig sluta bli förvånad, man vet inte hur vissa människor är funtade.


Just nu sitter jag med en massa tända ljus omkring mig, barnensover och maken är borta och hjälper en kompis. Det är rätt skönt just nu. Jag ska kolla om det är någe intressant på tv sen ska jag kolla runt lite på nätet och se om jag hittar något intressant. Men kan ju hitta lite gott och blandat ibland.

Ha en fortsatt trevlig lördags kväll.

Av Milla - 5 november 2010 16:59

Just nu känns det som ommitt liv är på väg tillbaka. Jag har gjort vissa saker som jag trodde att jag aldrig skulle göra i hela mitt liv, jag har både gamla och nya vänner som har stöttat mig, jag har insett många saker, jag har många att tacka för att mitt livär på väg tillbaka. Min mamma, min älskade man och våra 2 barn, mina lagkamrater och arbetskamrater, vissa bloggvänner och en massa andra, sen sist men inte minst 2 "Molgan", (ni vet vilka ni är tror jag),annars talar jag om det för er nästa gång vi hörs av.


TUSEN TACK TILL ALLA, ni vet vilka ni är som ska ta åt er.


Imorgon ska jag spela induviduell tävling i bowlingen, jag hoppas att det kommer att gå bra.

Idag var vi till ishallen och åkte skridskor med flertalet av våra fritidsbarn. Det var trevligt. Sen till mellis kom min kära kollega på att vi hade ägg och sylt i kylen så toknitton ställer sig och brassar pannkakor till alla barn på fritisd typ 25 st, tror ni att han ligger på deras favvo lista? Högst uppe typ. Men det har varit en trevlig dagoch ett trevligt chattsamtal med min ena "Molgan" på fb.

Nu ska jag börja ladda för att ställa mig vid spisen. Jag kommer att göra det med ett leende på läpparna, just nu känns mitt liv toppen. Undra om allas gör det?

Av Milla - 4 november 2010 19:03

För någon vecka sedan hände det något lustigt kan man kanske säga. Jag fick mail från 2 olika personer som rörde samma sak. De 2 personerna känner inte varandra och jag kände ingen av dem jag heller. Jag tror att vi alla hade hört om varandra från en person som vi 3 visste (trodde vi visste) vem det var/är. Jag har nu pratat med båda och det känns så himla bra. Tack båda 2 för att ni lät mig ringa. Känns skönt. Jag tror att vi kommer att höras av även fast en viss person kommer/har försvunnit från våra liv. Hoppas jagiallafall. Både att vi kommer att höras av och att den sista försvunnit.

Tack igen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards