Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Milla - 30 juni 2010 22:53

I måndags morse hade jag klipptid på ett nytt ställe (nytt för mig), ville prova något nytt. Åkte dit och vart väl mottagen. Hon som klippte mig var väldigt trevlig och pratsam. Men när jag sitter där och hon nästan har klippt klart, känner jag att jag börjar kallsvettas. Jag ber att hon tar en lite pause och jag lutar mig framåt. Jag hade tänkt stoppa ner huvudet mellan knäna, men det var lite för trångt för att det skulle kännas bra. Det snurrar som attans i skallen. Hon som står och klipper den bredvid kollar på mig och hon som klippte mig frågar hur det är. Jag talar om hur det är och så springer frisören bredvid och hämtar socker som jag får ta. Tar en sockebit och börjar suga på den. Sen vet jag inte så mycket mer förrens jag vaknar upp med en kudde under huvudet och jag ligger i framstupa sidoläge. Personalen ringer ambulans. Men jag ligger en stund och får lite vatten. Sen känns det bättre. Får prata med en sköterska i telefonen och han ber mig prova resa mig och sen gå till stolen och sätta mig igen. Jag behövde inte åka iväg i ambulans. han trodde att jag hade fått ett blodtrycksfall. Jag hoppas att det bara var det. Man blev lite skakis. Men peppar,pepparta i trä, jag har mått bra efter det.

I tisdags sjösatte Jocke båten och vi tog en tur till Mariefred hela familjen. Det var hur trevligt som helst. Vi tog det lugnt och det var verkligen vad jag behövde efter det som hände igår. När vi var i Mariefred gick jag till Statoil medans vi väntade på maten. Näe jag kom framtill kassan och skulle betala tyckte jag att jag kände igen han som stod och tog betalt. När jag kommer framoch ska betala så säger han:

- Är inte du min gamla granne från Sala?

-Jo, svarar jag det är det.

Tänk vad lite som kan göra en glad. Jag har nog inte träffat honom på ca 7 år. Sen igår fick jag mina träskor. Så fick jag även lite saker jag budat inpå tradera, så det var som en liten julafton ;)

Idag har det varit besök här hemma. Dagen har flytit på och det var trevligt.

Sen mot sen eftermiddagen var vi till Jockes en bästa vän och grattade honom på födelsedagen och fick lite fika och tårta.

Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite så att jag är utvilad tills imorgon.

Ha det så bra alla.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards