Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Milla - 16 maj 2010 22:39

Satt och funderade efter det som hände i helgen hur vissa gör när dom ska söka jobb. Hittar dom jobben i cornflakes paketen? - Vad är det här? Va kan man bli vakt eller dörrslusk så lätt och samtidigt tjäna pengar?Då måste det vara något för mig. Jag har endel muskler, jag är inte rädd för att säga till omnågon/några stör, jag ser lite snygg (tycker jag själv) ut och lite biffi är jag nog. Bra, jag kan bli vakt på krogen. Dörrslusk, då är det bra att vara överviktig, då kan jag bara ställa min hydda i dörrhålet så kan ingen varken komma in eller ut och inte springa omkull mig. Klart!

Nu låter jag väldigt negativ,men efter helgen så kan jag säga att det kändes lite så. Att de som jobbade där vi var inte var direkt lämpade för det yrket som hade. Jag har många vänner som har jobbat som vakter och ja,vissa av dom har nog använt sitt yrke till att vara lite extra "grymma", känslokalla och lite andra saker bara för att dom "får" vara/göra det. En sak jag såg i lördags var nästa så att jag fick en chock. Försökte prata lungt och sansat med den ena vakten på krogen för att få svar på en fråga. Men han var inte så villig  att vara tillmötesgående. Antagligen var han rejält trött på vårat sällskap och alla som ville prata. Men det tillhör hans yrke att vara hjälpsam. Men när jag stod och pratade med honom så bara vänder han sig om och börjar "hångla" meden gäst som just kommer och bara vänder mig ryggen. Hur kan man bara bete sig så. Vi har betalat för att bo där och då ingår det att man får vara på krogen där man bor. Att man ställer sig och hånglar med en gäst tycker jag tyder på att den personen inte är på rätt plats. Kanske dags att börja se över personalen som jobbar som vakter på vissa ställen.

Nu har jag fått sagt/skrivit det jag ville ( tror jag iallafall) så nu avslutar jag detta.

Av Milla - 16 maj 2010 16:47

Efter jobbet i fredags tog jag bussen med Mathias in till hallen för att lite senare hämta LInn för att åka till Sala och lämna barnen. Vi skulle alla stanna 1 natt och sedan skulle Jocke och jag vidare till Avesta för att spela KM. På fredagen var vi över en sväng till G för att hälsa. Då var P där,det var kul att träffa honom. Det är ju inte allt för ofta det händer. Sen blev det en ganska lugn kväll hemma hos mamma. Vi fick en skönsovmorgon innavi behövdeåka. Efter en godfrukost satte vi oss ibilen för att åka till Avesta. När vi komdit hade vi tur, för vi fick checka in på en gång. Sen tog vi det lite lungt innan viskulle börja. Jag fick spela tillsammans med C, det var trevligt. Började inte så bra. Spelade som en kratta.Men jag lyckades spela uppmig och slutade på en 4:de plats till slut. Är nöjd medmina sista 4 serier,men intedom 4första. Men men, det vartrevligt. Sen blev det en lunch på grillmojjen. Sen gick jag ner och tittade när Jocke spelade och tog 1 öl. Sen var det dags för prisutdelning. Efterdetmingladee vi litepåolika rum, sen middag. Det kan vi ju diskutera om hur god den var.Förrätten var okej, men inte köttet. Men vi hade en medi sällskapet somklagade och till slut ficka han gå in i köket och prata med kocken. Det slutade med att vi tillbaka halva summa av matkostnaden. Det varbra jobbat. Sen blev det stand up,vilket jag inte lyssnade på så mycket. Har lite svårtfördet. Sen vart det disco. Det var ganska okej. Det var väl inga direkt smartskallar till vakter som jobbade där. Det hände en hel del,men det tar jag en annan gång. Men det var ju tur att vi hade trevligt sällskap iallafall.

Sen idag blev det hotell frukost, vilket är gott och sen så lite vila, packa och ta bilen för att hämta barnen.Vi fick lunch hos mamma sen fick jag köra hem. Jocke måddee inte bra, visade sig att han har feber. Det är inte ofta han har feber,men när han väl har det är han helt sänkt 1dag.

Nu spelar barnen wii och Jocke vilar.


Nu ska jag ta och umgås med barnen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards