Alla inlägg den 12 april 2010

Av Milla - 12 april 2010 22:10

kollade på det programmet idag en stund.Såg bara slutet,men jag har sett det ibland förut. Jag vet inte vad jag tycker, det är helt underbart att se vissa människor hitta sina anhöriga som dom söker och villfinna. Men alla dom som vill hitta sina anhöriga men inte hittar dom då? Som inte får den här hjälpen,hur känns det för dom? Dom kanske inte vill annat,men vet inte hur man ska göra eller har dompengarna det kostar att ta sig till det landet dom skulle behöva ta sig till. Det kan inte vara lätt för dom.

Det är vid dom här tillfällena man är väldigt glad att man vet om sina anhöriga och vart dom finns.

Jag har ju varit aupair i USA och tappade kontakten med familjen efter att jag hade varit hemma i Sverige något år. Nu harjagfåttkontakt med dom igen,men det har tagit många år. Det var inte lätt att hitta dom igen. Dels hade de skilt sig, mamman flyttat, pappan har alltid bott skyddat pga han arbete. Nu hade mamman hemligt nr så det gick inte att få tag på. Släktingar här i Sverige hade ingen aning om varken adress eller telefonnr.Men jag lyckades hitta barnen för ca 1½ år sedan, så nu har vi lite kontakt igen. Tack vare facebook faktiskt, vilket jag tycker är väldigt roligt. Det är mest lite sporadiskt vi skriver till varandra och jag har ringt någon gång. Det blir inte såofta, men det spelar ingen roll,nu vet jag att jag kan få kontakt med dom när jag vill och bara det känns bra och räcker för mig. Jag och barnen har skrivit till varandra,små korta meddelanden på fb. Jag får ju veta lite varje gång vi skriver. Jag hoppas verkligen att jag kan få träffa dom igen, snart.


Idag har det verkligen varit vår ute. kanske inte i morse,men på eftermiddagen. vi har varit ute idag i flera timmar och barnen ville inte gå in när jag skulle stänga på våran avdelning för attgå över till stängnings avdelningen. Det gillar jag.  Nu kommer vi att börja vara utemer och mer. Då blir det lite lättare medljudnivån. Skönt för skallen och öronen, då är man kanske inte lika trött när man kommer hem,fast det tär ju lite på en att vara ute också, men inte på samma sätt.


Nu ska jag ta och börja göra mig iordning för natten, så go natt för idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards