Alla inlägg under mars 2010

Av Milla - 21 mars 2010 11:40

Nu på förmiddagen har jag plockat lite här hemma. Det känns som om man skulle kunna göra det varje dag. Men det gör man ju inte.

Just nu är Jocke och spelar bowling i Vallentuna tror jag det är. Men är inte helt säker, han borde vara hemma när som helst. Sen ikväll är det min tur att sticka iväg och spela. Ska spela Dm final i Vårby. Bara att hoppas att det går bättre än vad det gjorde igår. Hade inte så många miss igår som jag trodde, men det blev inga siffror. Men men så är det ibland.

Vet inte vad jag vill äta för mat. Funderar på att göra Tacosoppa tills ikväll, då skulle jag kunna ha matlåda med mig imorgon eller så har jag mat så jag slipper laga imorgon kväll när jag är själv. Men jag vet inte, känner mig lite uttråkad i matfrågan. Jag tycker att det blir samma mat hela tiden. Fantasin flödara inte direkt.

Återkommer hur det har gått ikväll.

Hej så länge.

Av Milla - 20 mars 2010 23:09

Dagen har ju inte varit 100% felfri idag. Men inte blev den så mycket bättre heller. Skulle ju baka till maken. Rulltårta går ju snabbt, sen kan man ju klicka på lite grädde och strössel så har man ju en liten bakelse. Började baka. Inget strösocker, kantar över till grannen för att låna. Inte hemma, nä nä. vi löser det. Det fick bli pärlsocker. Råkar hälla i fördubbelsats. Så det var bara att knäcka 3 ägg till och göra 2 idstället. Rulltårta avpärlsocker, hmmm. Det blev ganska bra, inte så illa som jag trodde att det skulle bli. Men nu fårjagväl ta med en till jobbet på måndag. Men jag vet inte om jag kommer att berätta om mitt mästerbak ;)


Har gått och funderat lite. Ja inte illa utav mig. Men jag funderar på om jag ska plugga på distans. Ansökan ska vara inne i mitten på april. Jag ska prata med M på måndagoch se om det är okej. Jag vet inte, men det skulle ge lite mer klirr ikassan. Man pluggar bara 1 dag i veckan och det är på Södertörns högskola. Skulle inte bli så himla långt att åka och 1 dag är ju inte så farligt. Jag skulle ju jobba 80% så det blir ju inteså mycket mindre i plånboken. Har pratat med Jocke om det och han tyckte det lät bra. Det blir ju lite mer sen i lön. Måste nog tänka lite mer, men jag ska iallafall höra mig för. Sökakan man ju alltid och man kan ju tacka nej om det inte skulle funka. Men tanken finns.


Imorgon känns det somomdagen är fullteckanad. Men det kommernog att bli bra. Det kan ju inte bli värre än vad det har varit idag :)


Hej så länge.


Av Milla - 20 mars 2010 14:55

samling i hallen 8.15 för matchstart kl:9.00, lite tidigt för att vara lördag.

Vi vann i och för sig matchen, men jag kan inte jubla över mitt egna spel. Spelade sådär. Har kanske lite för höga förväntningar på mig själv,nu närdet har gått bra. Men jag ska inte klaga, vi vann och det är huvudsaken, det är ju ett lagspel.

Sedan tog jag med mig Mathias till City Gross och handlade. Ingen bra ide att åka dit vid lunch en lördag har jag nu lärt mig. Men nu var jag där. Plockade det jag skulle ha rätt så fort, men sen som vanligt väljer man fel kassa. Damen, kvinna kä....gen framför mig var helt OTROLIG. Det var det segaste jag har varit med om på länge. Ifrågasatte allt. När hon väl var kvar med sina typ 7 varor vilket säkert tog 15 min så blev det min tur. Jag var irriterad och trött på att alltid välja fel kassa, det gick fort att betala, men kände mig lite stressad och när jag kom hem upptäcker jag att jag har glömt 3 grejer kvar som jag harbetalat. 2 filmer till ungarna och en kartong ägg. Men jag orkar inte åka tillbaka dit idag, jag tar det imorgon.

Nu ska jag ta och baka en namsdags bakelse till min kära make. Lite lyx så här på lördagen kan man väl bjuda på ;)


Av Milla - 19 mars 2010 22:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Milla - 19 mars 2010 19:39

Satt i matsalen idag och åt lunch med eleverna. Då ringde dom från dagis, mathais var sjuk. Ont imagen och 39,6 i feber. Förstod att det skulle komma. Han hade en orolig natt i natt med magont och lite annat. Men jag hade hoppats att vi skulle slippa det. Men det här är något som har pågått i skolan där jag jobbar ettag. Men när Linn och jag kom hem från simskolan så hade han inge feber. Men man vågar inte säga hej ännu, den kan ju komma tillbaka.

Men jag hoppas att det är över.


Nu har jag/vi käkat en köttbit med pommes och bea sås, inte helt fel.Nu är det dags för lite myspys med familjen. Vad det blir har jag inte funderat ut ännu, men något trevligt får det bli iallafall.

Av Milla - 16 mars 2010 22:18

Jag har iallafall fått en liten roligstund nu innan jag ska gå och lägga mig.

Min kära mamma fick min kära makesgamla laptop. Nu ska hon bli data nörd eller något sånt. Hon är intebang,men kanske inte den mest tekniskakvinnan ivärlden. Såg att hon var inloggadpå msn, visst inte om det var hon eller min morbror som höll på,så jag skickade iväg ett meddelande. Inget svar, ett nytt meddelande, inget svarnu heller, så jag tar och ringer henne.

- Du måste ju svar när jag skickar meddelanden till dig.

- Jag har inte fått något meddelande, får jag till svar

- Men jag har skickat 2 till dig.

- Jag sitter och läser ett mail från din kusin.

-Okej, men jag har skickat 2 medd till dig.

Efter många om och men lyckades hon komma in på msn. Sen skulle hon skicka svar och visste inte hur hon skulle få iväg det. jag talade om att hon kan trycka på enter. Svaret jag får, vilken knapp är det. Den stora längst till hö, svarar jag.

- Vilken då????

-Bredvid bokstäverna, den stora.

-Den med pilen som pekar till vä??

-Ja, just den. Bra mamma!!

Det gick bra till slut. Så klämmer hon ur sig lite viskande " talainte om för Jocke hur dålig jag är, hör han oss?" hon är för söt.(ibland ;) )

Hon kommer att lära sig det vet jag. Men nu kommer man väl inte att kunna logga in utan att hon finns där. Men det kommer att bli många telefonsamtal och frågor, men det är det värt.

Nu ska jag sova.



Av Milla - 16 mars 2010 19:05

När jag kom hem efter korpen igår så vardet dagsatt flyttaövermathiastillsinsäng nu när han hade somnat i min. Det brukar inte vara något problem att flytta honom, men det var det igår.Han vaknade till så nu blevdet jobbigt. Han låg i sin säng medmig, sen över tillvåran sen tillbaka till sin. himla rantande och farande. Sen skulle han kolla på Tigers film, halvägs igenom den så skulle han se på Pettson och Findus, ha äppeljuice m.mm.m Han somnade till slut, men då var kl strax efter 02, sen ringde min klockakl;6, inte kul. Men det är inte slut på allt elände. En av mina arbetskamrater kände sig hängig när han kom i morse. Näe klockan var halv 10 gick han hem. Så jag fick jobba över 45 min. Trött? Jo tack lite om jag ska vara ärlig. Det kommer att bli en tidig kväll ikväll. Känner mig helt färdig.

Mathias håller på att spela wii. Jag hoppas att han blir trött snart, så han ståroch sover så att jag kan lägga honom så att han sover hela natten så jag får en skön nattsömn hela natten i natt.

jag vet iallafall en som kommer att somna tidigt.


Nu ska jag roa Mathias till max så att han snart somnar.

Av Milla - 15 mars 2010 23:28

Åkte till jobbet idag som vanligt. Först lämna på fritids och dagis sen jobbet. När jag kom dit tog jag inte av mig ytterkläderna för på måndagarn är det jag som är rastvakt innan skolan börjar. Men jag mitt nöt hade glömt att det var studiedag idag på skolan. Så idag har dagen bestått av en massa pyssel. Kul. Vi har fullt med kreativa ungar. Dom skapar och skapar, jätteduktiga och påhittiga.


Sen ikväll var det korpen, 2 matcher med hall laget. Vi vann båda och jag är jättenöjd med mitt egna spel. hade ca 190 i snitt på 6 serier. Det kan jag inte klaga på. Skönt att ha i ryggen nu när vi har liga match i helgen. jag vet ju inte i nu läget om jag är uttagen, men det hoppas jag på. Det får vi reda på imorgon.


Nu är klockan mycket, så jag ska ta en dusch och sen krypa ner i kojen. Börjar kl:07 imorgon.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards