Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Milla - 3 mars 2010 21:21

Nu på sportlovet försöker vi ju att göra det lite roligare för barnen som är kvar på fritids. Igår var det gemensamt pyssel och lite pingis samt redskaps lekar i gympasalen/klassrum. Idag var det stjärtlapps/madrass åkning i Drottningholmsparken. Det är ju många, långa kalla timmar man har varit där förut. Det var första gången sedan innan förra årets sommarlov jag klev av bussen vid Kanton. Gamla minnen kom över en när man klev av och gick mot backen. Träffade en gamal kollega som var ute och tog en lunch promenad. Hon jobbar på dagiset där. Pratade en stund, det var trevligt.

Vill jag tillbaka? Både ja och nej. Vi hade det mysigt på våran lilla skola, men jag vill inte tillbaka som det är där nu, men jag skulle vilja jobba med den läraren jag jobbade mest med. Ha kvar det gamla och lilla, samtidigt som jag trivs med mina nya arbetskamrater och att ha flera man jobbar med. Det märks inte lika mycket om det är 1 som är sjuk eller ledig som det var på D-holm.


Juniorträning var det idag, men det var inte så många nere. Hade inte räknat med det heller. Hade kunnat varit kvar hemma, men vad gör man inte. Men jag var inte kvar hela träningen. Hade 2 trötta barn med mig, så vi smet lite tidigare.

Jockesaattbarnenkunde slippa fritids och dagis på fredag. jag jobbar ju kort dag och det är skönt för dom att slippa vara där en dag till. jag hinner ju hem innan han ska åka och jobba.


Pålördagskajag kanske ta och åka och shoppa lite. Fick ju ett presentkort pålindex när jag fyllde, kul om man kunde hitta något snygg att ha på sig. Men som vanligt blir det väl mest till barnen.


Nu ska jag försöka få imig lite att äta.

Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards