Alla inlägg under november 2009

Av Milla - 24 november 2009 22:52

Idag var det lite lugnare på jobbet, fast våran bråkstake har varit igång hela dagen.

Hann uträtta några snabba ärenden innan jag hämtade barnen,paket till adventskalendern och lite mat.Tur att våran lilla ica har det mesta :)


Har köpt några smycken avmin nyfunna vän igen ;)

Jag hoppas dom blir bra.Har inte fåttdom ännu,men ska fixa in pengarana på kontot imorgon (hoppas jag) så jag får dom och kan "styla" lite. Det är kul att ha lite annorlunda smycken som ingen annan har. Sen att dom är väldigt fina gör ju inte saken sämre.

Jag skulle andra min mailadress till rättefternamn,men det gick åt pipsvängen. Men jag kanske lyckas nästa gång. Än har jag inte gett upp.


Tänkte att jag skulle tamig i kragen och försöka gå ner något kilo,men just nu saknar jag motivation. Men det skulle vara skönt innan all god julmat. Men jag får väl ta mig i kragen.

Idag var målaren här och målade vårat sovrum.Nu är det inte långt kvar innan vi kan flytta in. Det ska BLI SÅ JÄKLA SKÖNT!!!!!


Nu är det dags att gå och sova några timmar.

Av Milla - 23 november 2009 23:26

Var tillbaka på jobbet idag.Vi har något usel system som vi ska gå in på när vi vill ha semester,vab,extra timmar m.m m.m Då skulle jag gå in och meddela vab.Men det gickinte förattjag skulle ju ha haft semester i 3 dagar,så då överskred det 100%, allt det här vi ska fylla i går till lönekontoret. Dom menar att det skulle bli moindre att göra för alla parter.Pyttsan säger jag.Om jag vabar eller är sjuk så måste jag iallafall ring till avd,exp och vik ansvarig. Sen in på datan och skicka till kommun. Förut var det bara dee 3 första sen skicka in ett papper till kommun.Så bara för att jag ska kunna meddela lönekontoret nu så måste chefen skicka in ett papper så attmina sem dagar jag skulle ha haft makuleras och SEN kan jag fylla i att jag var hemma för vab. Idioti!!!!


Hem efterjobbet för att fixa lite mat för att sedan åka till hallen och spela korpen. S och jag har ett lag,men idag var första gången vispelade ihop,annars har alltid någon av oss haft förhinder. Vi förlorade tyvärr,men det gick riktigt bra för mig i mina 2 singelserier. Första spelade jag oavgjort, fick ihop 213p (hade en miss med det var ett hål (4,6,7)) Sen gick det hyfsat i dubbelserierna.Jag hade en miss i en av dom serierna, i sista serien var jag missfri och fick ihop 233 poäng.Så jag hade en slagning på 446 på 2 serier vilket ger ett snitt på 223/serie.

Det känns kanonskönt. Bara att hoppas att det håller i sig.


Jag skulle behöva ligga i sängen nu, fattar inte varför det ska vara så svårt.


Idag kom L hit och grundade vårat sovrum. Han kommer tillbaka imorgon och målar första gången. Hoppas han kommer påonsdag och gör den andra. Skulle vara skönt om vi fick flytta in dit till helgen eller i början på nästa vecka.


Nej, nu MÅSTE jag krypa ner i sängen. Ska upp 6 imorgon.

Må så gott alla, hörs imorgon.

Av Milla - 22 november 2009 15:15

Nu har mamma och hennes vännina åkt hem,så nu kan man sitta vid datorn igen när tid ges. Känns lite taskigt att sitta och hållaq på med den när dom var här.

Mötte upp dom i fredags,sen hem för att äta tacosoppa.Det var gott.Sen blev det lite fin och underhållning av barnen samtidigt som vi tittade på idol. Jocke kom hem och vi satt alla och umgicks tills det blev dags att krypa ner i sängen.

Lördag var det ligamatch.Jag började som reserv och där blev jag kvar hela matchen. Tjejerna spelade bramen det räckte inte till mot serieledarna.

Till Vällingby för att skaffa tårta för att fira Jocke som fylde dagen till ära. Det komöver lite nära och kära och firade. Grattis älskling!

Sen blev det lite eller rättare sagt en massa olika spel med wii. Det var en riktigt trevlig kväll.

Imorse var det ingen stress här, efter frukost och sånt så var det åter dags att åka till hallen för att spela i b-laget. Det gick hyfsat.Jag är nöjd med samtidigt inte. Fick ihop 691 på 4, men jag nhade lite nför många hål.Jag tror jag hade 11 hål och tog 2 av dom.Jag hade bara 4 "normal" spärrar. Så jag får väl vara ganske nöjd ändå.


Nu har jag ätitmoch sånt,skakolla in det nya wii spelet Jocke har köpt.

Skriver lite kanskelite senare.

Hej så länge.




Av Milla - 20 november 2009 10:00

Det är så jag känner mig nu. Har satt på vinterdäcken på bilen helt själv. Det tog faktiskt inte så lång tid.

Riktigt stolt över mig själv. Men det är bra att kunna om man skulle få punktering när man är ute och åker. Jag är ju inte en som går i kjol så ofta och kan stå vid vägkanten och visa benen för deandra förarna så att dom stannar och hjälper mig ;o)

Nu ska jag snart köra igång dammsugaren ochsen torka golvet, bara för att inte få något klagomål nu när vi ska få besök. Mammor är ju alltid mammor och min har städmani, så det är bara att gilla läget.

Ska starta disk/tvättmaskinen också.

Fast jag kände att jag behövde en liten paus efter däck bytet. Men nu har jag snart samlat nya krafter.


Hörs senare!

Av Milla - 19 november 2009 15:42

Var och lämnade Mathias på dagis, sen åkte jag hem och ringde till hallen och kollade om det fanns några lediga banor och det gjorde det. Passade då på att åka ner och träna 6 serier, eftersom jag inte kunde träna igår och nkan inte spela korpen idag, eftersom Linn inte är helt ok ännu. Vill inte dra ner henne i hallen när hon inte mår 100.

Tränade på det Jocke har sagt åt mig att träna på. Funkade skapligt, men det känns konstigt påengång. Men det är bara att nöta och tänka.

Imorgon hinner jag nog inte ner och träna, ska sätta på vinterdäcken på bilen, köpa present till Jocke som fyller på lördag och sen hämta upp mamma och hennes vännina. Dom ska vara här över helgen.


Pratade lite med en person idag. Jag är glad att vi har samma syn på många saker. Tack för pratstunden!


Nu ska jag starta en tvättmaskin, älskar att tvätta med den nya maskinen och sen dammsuga och damma lite.

Hörs nog senare när barnen har somnat.

Av Milla - 19 november 2009 10:55

Igår kväll säger Mathias att han vill bajsa, brukar säga till när det redan är klart. Då tar vi pottan sa jag, Nej, toletten fick jag till svar. Sagt och gjort, ner på toa, dit med extra ringen och av med blöjan. Sitter i 2 sek, nej tommer inget. På med blöjan och upp igen. När vi kommer upp säger han att han vill kissa på toletten. Ner igen och samma prosess igen. Men nu när det gått 2 sek säger jag att han måste sitta lite till. DÅ kommer det och hela han strålar. Man blir alldeles varm i hela kroppen. Han har ju nyss fyllt 2. När vi satt på blöjan igen vill han ha en high five. Stolt blev jag iallafall. Det är ingen ide att pressa fram sånt här.

Av Milla - 19 november 2009 10:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Milla - 18 november 2009 20:35

När jag gick här hemma och städade idag satte jag på spotify och var lite nostalgisk. Jag lyssande på mycket gamal musik såsom noice, gamla uggla låtar m.m Det var så himla längesen man lyssnade på det. Men det är helt otroligt att man kommer ihåg de flesta texterna. Tur att det bara var barnen hemma som behövde höra mig sjunga med. Med det förstås,dom var mest inne på Linns rum med stängd dörr. Dom tyckte nog att det lät hemskt fast dom är så väluppfostrade att dom inte sa något ;)


Nu har mannnen kommit hem. Han mår lite bättre och har kunnat käkat lite iallafall. Hoppas att han mår bättre imorgon.


Just nu  håller jag tummarna för en person jag har lärt känna här på bloggen. Hon ska få transplantation ikväll. 24år och har varit med om mycke mer än vad vissa någonsin kommer att vara med om. Men det är inte så trevliga saker hon har varit med om. Jag hoppas att transplantationen kommer att lyckas och att allt vänder.


Nu ska jag kolla på fotboll när Sverige vinner.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards