Alla inlägg under augusti 2009

Av Milla - 16 augusti 2009 10:17

Så ser just nu min söndags fm ut. Idag så kommer jag inte att anstränga mig så mycket. Söndag är ju vilodagen. Skulle som sagt var vilja gå ut i skogen och leta svamp, men det får bli en dag när Jocke kan ta barnen, eller åtminstonde Mathias.


Ska börja ladda för min arbetsvecka idag. Nu börjar det ju på riktigt. Imorgon jobbar jag mellan kl:08,30-17. Ska försöka ha lite nyttig med mig till mina raster på dagarna. Jag har kommit på att jag inte kan slarva så mycket som jag gör. Det är sällan jag äter frukost när jag ska jobba, vi kan nog säga aldrig. Lunch kommer jag nu att äta kl:10,20, sen jobbar man till ca 16 varje dag, ibland längre ibland lite kortare, då är det bra om man har något bra att tugga på så att man kan stå sig resten av dagen.


Jag tror att jag ska slappa nästan hela dagen och bara åka och handla lite så att vi kan få lite imagen.


Får se om jag skriver mer sen.

Av Milla - 15 augusti 2009 23:26

Satt och kollade på matchen idag mellan Hammarby-Elfsborg, DET VAR INTE STRAFF!!!!

Varför ska det hända? Bajen spelade ju riktigt bra, det är inte rättvist. Jag är inte "blåögd", men det va fan inte straff. Men, men nästa gång har vi kanske turen på våran sida kan man ju hoppas.


Har varit i Hässelby idag och fått barnen klippta. Tack M, du är en pärla.


Nu sitter jag i soffan och funderar på om jag ska hitta på något kul imorgon. Skulle vilja åka ut och plocka lite svamp,om jag kan hitta någon svamp ska jag kanske skriva, men det känns som om det kommer att bli lite jobbigt att dra en barnvagn i skogen samtidigt leta svamp, så jag får nog hoppa den ide´n. Men det skulle vara bra gott att göra en varm macka med svampstuvning på. Skulle kanske kunna kolla med farfar om han skulle kunn atänka sig vara barnvakt någon timme och jag kunde dra iväg till skogs ( där jag hör hemma) Men jag får nog ta och göra det en annan dag, men jag vet inte när bara. Linn skulle jag lätt kunna ta med mig, det skulle vara lite trevligt att bara göra något med henne också. Jag får fundera lite till på hur jag ska göra.


Nu ska jag ta och bara sitta och slappa i soffan




Av Milla - 15 augusti 2009 09:41

Sitter och väntar på att Linns en kompis ska ringa så att vi antigen åker dit och lämnar Linn eller att hon kommer hit. Det blir antagligen hon som kommer hit.

Sen ska barnen troligtvis åka och klippa sig,det behövs verkligen.


Ska snart sätta på online scoringen och kolla hur det går för N och C i brännkyrka. Lycka till brudar!

Av Milla - 14 augusti 2009 22:57

Efter städningen idag så fick jag lov att åka till jobbet en sväng och ta barnen med mig. Vi skulle gå igenom schemat. Mina tider blev helt okej. Ska även hålla på med några grupper i läsprojekt, det ska bli kul. Sen är alla rastvaktsturer utdelade. Som det verkar kommer jag att vara nöjd. Det känns skönt att det verkar bra. Träffade även A och V idag, dom var med när vi fördelade arbetsuppgifterna och gick igenom schemat.

När det var klart (tog 1½ timme), så var det att packa in alla i bilen och hämta en kompis till Linn sen bar det av hem för lite lek ute med Mathias medans Linn lekte med kompisen. Det blev studsmattan och lite fotboll innan vi gick in och spelade buzz. Kl:20 blev det dags att skjutsa hem M till henne och då var det skönt att få sitta i soffan och slöa lite innan det blev Bamse som kvällsläsning till Linn.

Imorgon är det lite inplanerat att göra men inte så mycket. Behöver iallafall inte städa :)

Av Milla - 14 augusti 2009 10:55

Idag är både fritids och dagis stängda pga studiedag. På måndag är det också stängt på sundby, men vi kommer att ha barn på fritids. På onsdag drar det igång på riktigt. Ser både fram emot det och inte. Kommer att kännas lite med att få så många barn.

Nu på förmiddagen har jag haft riktigt stor rengöring här hemma. Nu återstår bara Linns rum och det ska jag ta itu med nu, Mathias har somnat lutande mot min arm nu medans jag sitter och skriver detta. Ska stoppa honom i säng innan jag går in och börjar hos Linn.


Kl:13 ska jag vara på jobbet och försöka fixa ordning mitt schema, lägga in lektioner,planeringstid och raster. På måndag ska jag försöka ta mig i kragen och komma igång med att leva lite sundare :)

Lättare att säga än att ta tag i, men nu jä...r ska jag göra det. Kunde jag göra det till bröllopet så kan jag göra det igen.


Dags att gå och röja.

Av Milla - 13 augusti 2009 12:00

Fick åka hem en stund under Mathias inskolning, känns lite skönt att få äta lunch i lugn och ro, inga barn som vill ha uppmärksamhet. Funderade på om jag skulle ta ett skumbad, men det får bli ikväll istället eller en annan dag. Skulle jag göra det nu kommer garanterat grannen och frågar om jag ska ha fika eller så ringer dom från dagis att jag måste komma eller något annat.


Ska passa på att fylla bilen med gamla tidningar och pantflaskor innan jag åker och hämtar barnen. Lika bra att göra det när man är själv. Åker nog förbi hallen en sväng sedan och kollar lite på finalen ikväll. Kul att kolla lite även fast inte vi gick vidare.




Av Milla - 12 augusti 2009 22:53

.... men är uppe i för mycke varv för att kunna somna nu. Har varit och spelat hall ligan. Stod över första matchen mot Åkeshov, men spelade de andra två. Spelade väl 2 bra serier i första matchen. Sen fick jag till det i andra matchen. Då slog jag 651 rent på 3 serier. Har nog aldrig spelat så bra förut. Får väl tacka det nya klotet för det och hoppas att det håller i sig när ligan börjar om några veckor.


Nu måste jag snart gå och hänga tvätten, sen måste jag nog försöka sova, har varit vaken sedan kl:05,30. Börjar kännas i kroppen :)

Man är ju inte purung längre ;)


Kram och snart god natt!

Av Milla - 12 augusti 2009 15:06

Jaha, nu är jag inne på vänskap igen. Man tror att man känner en person väl, men ack vad man kan bedra sig. Ibland kanske jag blir irriterad på småsaker, men det tror jag alla blir.

Jag vet inte om jag är naiv ibland eller vad det kan vara. Missförstånd? Kanske. Men hädan efter ska jag verkligen tänka mig för innan jag släpper in någon på livet som vän igen. Jag ska tänka mig för både 1,2 och 3 gånger.


Inskolningen idag gick bra, det tycket även inskolefröken. Imorgon blir det vila efter maten också. Då får jag kanske tid att ta en liten promenad när han vilar. Kan inte tänka mig att jag behöver sitta i personalrummet och vänta i ca 4 timmar. Då kan jag passa på att power walka lite, det skulle vara skönt.


Sitter just nu i soffan och väntar på att tiden ska gå,sen ska jag ner till hallen och spela lite. Var ner en sväng och testade nya klotet, det gick rätt så bra. Får se om jag spelar med det ikväll, men det gör jag nog. Inte alla 6 serierna tror jag.


Nu ska jag starta en tvättmaskin och sen dammsuga lite. Det behövs verkligen. N du är inte den enda som har det rörigt hemma just nu :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards