Alla inlägg under juli 2009

Av Milla - 8 juli 2009 23:06

Har fortsatt idag mellan skurarna att såga ner träd. Undra hur många som kommer att finnas kvar när man är klar.

Nu måste det vara slut på regn snart. Jag verkligen hatar det. Kan det inte koma i lagom mäng och gärna på natten så att man kan få vara ute lite i solsken. Men nej, det verkar inte som det.

Igår var jag ute med lite Mistral brudar och käkade gott och tog några öl och en drink. Det var mycket trevligt. Synd att det inte blir så ofta. Kom hem vid 12 tiden.

Linn har bott ute med mamma i lillstugan sen vi kom hem från Turkiet, så jag vet inte hur det kommer att bli när hon åker hem. jag eller Jocke får väl sova med henne där ute. nu när hon har sovit där har hon sovit till 8,30-9, skulle inte vara helt fel när hon sover i sitt rum ibland.

Sitter och slötittar på tv, men det finns inte mytcket som är bra. Sitter iallafall med ett glas vin och det är ju gott.


Av Milla - 6 juli 2009 22:59

Idag när jag gick och klippte gräsmattan så gick jag och funderade och tänkte enhel del. Rätt så befriande och skönt faktiskt. Men jag blev lite irriterade samtidigt.

när jag flyttade hit så sa många att det skulle bli SÅ himla kul och kpomma och hälsa på, vi skulle ABSOLUT INTE tappa kontakten m.m m.m Ibörjan hörde jag av mig väldigt ofta till mina "vänner", inte så många ringde mig, men jag ringde dom. Tillslut tröttnade jag på att det bara var jag som fick höra av mig, så jag slutade ringa jag med. När man är till S och hälksar på mamma (vilket inte blir så ofta) och man träffar en gamal kompis så får man ofta höra, vi måste ses och höras oftare, men det händer aldrig om inte jag ringer. Det är så jävla tråkigt. Idag när jag gick och klippte så tänkte jag, alla som vet nästa allt om en har man inte kvar som vänner direkt och det konstiga är att dom som bodde här och var mina vänner h<ar jag fortfarande kvar, hur kan det komma sig. Vi träffades iblan här och ibland i S men vi har fortfarande kontakten även fast jag bodde på annat ställe och nu bor jag här. Jag pratar och träffar kanske 10st av mina gamla vänner. Sen jag flyttade hit har 3 varit hit och hälsat på om man räknar bort släktingar, det är ju otroligt. Det känns lite underligt, men jag är glad att dom jag kände här innan jag flyttde inte att vänt mig ryggen (tack N och P och tack till er andra jag har lärt känna under mina år här) Tur att man kan få nya vänner och att ni som var/är mina vänner från S (om ni läser det här) tack för att ni finns kvar. Vissa vänner behöver man inte prata med varje vecka eller varje månad, man vet att dom finns kvar iallafall och man fortsätter där man slutade sist och kör vidare.

Nog om det nu.

ideag har jag provat på att vara skogshuggare, har fällt 2 björkar bakom huset, det var kul, men lite slitsamt.

Imorgon ska jag/vi alla till Lidigö och hälsa på moster som är kattvakt där. Sen ska jag ut och käka med några från bowlinglaget. Det ska bli trevligt. Nu är det dags att träffa John Blund.

Av Milla - 5 juli 2009 22:52

Nu är man tillbaka på svensk mark.

Resan till Marmaris har varit helt underbar. Jag tror att jag såg 3 moln på 1 vecka ;)

Vi bodde helt okej, det fanns en lång strandpromenad vid hotellet som vi gick varje kväll. Det var suveränt. Ett ställe som jag kan rekomendera.

Vi kom fram till hotellet ca kl 04,00, lite slitna kom vi in på rummet och kröp ner i sängarna bums, lördag blev det en rätt så sen frukost och sedan ner till pollen för lite bad efter att vi hande handlat badring och armpuffar. På kvällen blev det en första promenad på ca 4½km sen blev det taxi hem. Söndag frukost omkjring 9 och sedan bad, gick även till stranden och kollade. På kvällen en ny promenad och sedan en öl i baren vid hotellet. Det var uppträdande där varje kväll, den här kvällen var det break dance, Jocke var kvar och kollade lite mandan jag gick upp med barnen.

dagarna fylldes bad bad i poolen och på stranden, vi gjorde även en tur med dolmus till en anna strand vid Icmeler, det var trevligt.

Sista dagen fick vi lämna rummet kl:12 och sedan var vi vid poolen och badade, bussen kom och hämtade oss kl:20,45, planet hem gick kl:01,20 så vi var på arlanda kl;04,00 ca hemma vid 05,45. Då satt mamma på altanen med nybryggt kaffe och väntade, hon hade varit kattvakt.

Vi hade 3 pooler på hotellet, en som var 160 djup och en barnpool, sen fanns det en pool med 3 rutschbanor. Vi åkte alla 3, det fanns även en liten lekpark för de yngre barnen. Jag kan bara sammanfatta veckan med UNDERBART!

I går var vi till svärfar som hade kalas, den sjunde 0:an. Men han fyller egentligen imorgon. Det var trevligt, men man var lite sliten. dom kommer över på fika imoprgon, så då blir det till att baka tårta. Fast det ska bara bli kul. Han fick en vattenpipa i present, så nu har man provat på det också. Nu ska jag snart ta och krypa isäng. Sätter in lite bilder senare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards