Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Milla - 6 maj 2009 06:59

Det kommer att bli Waldorf som kommer att ta över skolan. Det ända som fattas är att någon dum en slår klubban i bordet nästa kommunfullmäktige möte så är det klart. Känns förjävligt helt enkelt, men det finns inte så mycket att göra åt det. Nu vet jag inte hur jag ska göra med skola till Linn. Vi har fått plats på en skola, men alla henns kompisar har nu valt att prova Waldorf 1 år och jag tänker inte göra det. Det känns elakt emot Linn att ta bort henne från kompisarna, men jag köper inte deras pedagogik. Nu ringde jag till Sundby och kollade om det finns plats för henne där och för Mathias. Nu är ju -03:orna en stor årkull så att det är många barn i alla dom klasserna. Dom kan ju inte neka oss plats där efersom vi bor i det upptagningsområdet, jag skulle ringa dit imorgon igen och se vad dom säger. Men som det ser ut nu så kommer jag nog att välja det. Känns int kul, jag vill ju att dom ska få gå kvar här i en kommunal skola.


Jag sökte nytt jobb idag, vi får väl se hur det kommer att gå. Jag har ju blivit erbjuden något på Ekebyhov, men jag vet ju inte vad. M kommer till jobbet i morgon och då skulle vi prata lite om det. Men vill jag kunna höja min lön så måste jag ju söka något annat annars blir jag ju bara förflyttad och får behålla den lönen jag har. Men jag måste ju tala om att jag har sökt nytt jobb, då kanske dom kan höja min lön om dom nu verkligen vill att jag kommer till Ekebyhov och jobbar. Jobbet jag sökte var iochförsig bara ett vik, men kan bli fast. Ekerö kommun får ge mig tjänstledigt i ett år, det kan dom inte neka oss, så som vi har blivit behandlade detta år.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards